מדוע בלוגים עדיין חשובים לפרילנסרים?

עבודה מהבית

האם פרילנסרים זקוקים לבלוגים מקצועיים על מנת לקדם את העסקים שלהם? לפני מספר שנים התפרסמו ברשת מאמרים רבים שפירטו, כל אחד בדרכו, את יתרונות הבלוגים המקצועייםעבור פרילנסרים. הטענות העיקריות של אותם מאמרים עדיין תקפות, אך במקביל התקיים דיון פורה סביב השאלה: ‘האם בלוגים הם בעלי ערך עבור פרילנסרים?’

כיום, יותר מאשר אי פעם, פרילנסרים רבים מעדיפים לפרסם מאמרים מקצועיים במדיה החברתית, על פני יצירת בלוגים מקצועיים משלהם. פרילנסרים אחרים מקימים אתרים סטטיים ואינם מתקרבים אפילו לניהול בלוג. השאלה העיקרית שנשאלת כיום היא: ‘האם עדיין כדאי לפרילנסרים לנהל בלוג מקצועי?’ במאמר זה ננסה לענות עליה.

היתרונות בניהול בלוג

כפרילנסר, כותב ובלוגר, אני משוחד לטובת ניהול בלוג מקצועי. בין השאר בגלל המעסיקים שהגיעו אלי דרך הבלוג המקצועי שלי. היתרונות הרבים שהזכרתי במאמרים קודמים בנושא, עדיין תקפים עבור פרילנסרים בכל התחומים. ניהול בלוג מקצועי יעניק לך:

  • נוכחות רשת עסקית ומקצועית
  • שטח לפירוט רשימת השירותים שאתה מציע
  • הזדמנות להציג את עצמך כמקצוען בתחומך
  • סיכוי ליצור קשר עם מעסיקים פוטנציאליים

בנוסף לתועלות הללו, בלוג שיכיל תוכן איכותי ויתעדכן באופן שוטף, יעניק לך יתרון על פני פרילנסרים אחרים במנועי החיפוש.

מדוע אם כן,  על אף כל היתרונות, פרילנסרים רבים עדיין אינם מנהלים בלוג מקצועי?. בגלל החסרונות כמובן.

החסרונות בניהול בלוג

לצד כל היתרונות, ניהול בלוג מקצועי צופן בחובו גם מספר חסרונות. החסרונות הנפוצים ביותר הם:

  • זמן ההקמה של הבלוג
  • זמן כתיבת המאמרים עבור הבלוג
  • זמן העדכון והתחזוקה שלך הבלוג

בנוסף, פרילנסרים רבים חוששים לפתוח בלוג מקצועי בגלל שתי אי ההבנות הבאות:

  • הם מאמינים שאין הבדל בין הבלוגים השונים
  • הם לא אוהבים לכתוב

בלוג מסחרי מול בלוג מקצועי

האם אין הבדל בין הבלוגים השונים? התשובה היא ‘לא’. בלוגים מקצועיים ובלוגים מסחריים (בלוגים שנועדו לייצר הכנסות) שונים מאוד זה מזה ולמרות זאת פרילנסרים רבים אינם מודעים להבדלים. רבים מאיתנו יודעים מה גורם לבלוג מסחרי להצליח, אך לא מודעים למה שנדרש על מנת להקים בלוג מקצועי עבור פרילנסרים.

אם הבלוג הוא העסק העיקרי שלך, חשוב מאוד שהוא ימשוך אליו הרבה גולשים. ככל שיגדל מספר הגולשים בבלוג, תוכל לדרוש תעריפים גבוהים יותר עבור פרסום. בבלוגים מסחריים, המסתמכים על הכנסות מפרסום, מקובל להעלות מספר פוסטים ביום, על מנת למשוך יותר גולשים.

בניגוד לבלוגים מסחריים, בלוגים מקצועיים נועדו לתמוך בעסקים אחרים. בכמה בלוגים מקצועיים תוכל לראות פרסומות, אולם הפרסום עצמו הוא לא מקור הכנסה חיוני. ההכנסות מגיעות מעבודתו של בעל הבלוג. בלוג מקצועי הוא למעשה דרך נוספת בה פרילנסרים יכולים לפרסם את עצמם.

בלוגים מקצועיים אינם זקוקים לכמויות גדולות של גולשים, הם זקוקים לקהל ממוקד. הקוראים האידיאליים של הבלוגים המקצועיים, הם מעסיקים פוטנציאליים בלבד.

הבדל נוסף הוא, שבלוג מקצועי אינו זקוק לעדכונים תכופים. בבלוג מקצועי ניתן לפרסם תוכן רלוונטי פעם בשבוע ואפילו פעם בחודש ולהישאר אפקטיבי. כמו כן, בלוג מקצועי יכול לדרוש פחות מאמצי עדכון ותחזוקה מאשר בלוג מסחרי.

ואם אתה לא אוהב לכתוב?

אי הבנה נוספת הרווחת בקרב פרילנסרים, היא כי בלוג מקצועי חייב להכיל טקסטים. פרילנסרים שאינם אנשי מילים, עלולים להימנע מהקמה של בלוג מקצועי, רק  בגלל שהם

לא אוהבים לכתוב.

הגבלת הבלוג המקצועי שלך לתוכן כתוב היא טעות. בלוג מקצועי יכול לכלול סוגים רבים של תוכן בניהם:

  • סרטוני וידאו
  • תמונות
  • דוגמאות עבודה

כמו כן, פרילנסר שלא אוהב לכתוב, יכול לשכור פרילנסר מקצוען בכתיבה, שיצור עבורו פוסטים. בכל מקרה, ‘אני לא אוהב לכתוב’, לא צריך להיות תירוץ לכך שעדיין אין לך בחוג מקצועי.

אודות המחבר:

. עקבו אחריי ב- Twitter / Facebook.