סיפורם של שני פרילנסרים. האם אתה אחד מהם?

עבודה מהבית

פרילנסרים שונים נוקטים בגישות שונות בכל הקשור לעבודה מהבית. זה לא סוד. כל אחת מאותן גישות מתאפיינת באתגרים, יתרונות וחסרונות ייחודיים משלה. במאמר זה אנתח שתי גישות שונות לעבודה מהבית ואדון באתגרים, ביתרונות ובחסרונות של כל אחת מהן.

האם אתה פרילנסר פאסיבי או פרילנסר פרו-אקטיבי?  

קיימות שתי גישות בסיסיות לעבודה מהבית:

  • הגישה הפאסיבית
  • הגישה הפרו-אקטיבית

(קיימות גישות נוספות כמובן, אך לא אדון בהן כעת.)

פרילנסר פאסיבי מאפשר למעסיקים לכוון את פעילותו כפרילנסר. גישתו השיווקית של הפרילנסר הפאסיבי היא פרסום שמו ותחום עיסוקו, במקומות הרלוונטיים והמתנה לפניות ממעסיקים. כאשר מעסיקים פונים אליו, הפרילנסר הפאסיבי מאפשר להם בדרך כלל לקבוע את תנאי ההסכם, את התעריפים ואת לוחות הזמנים.

בניגוד אליו, הפרילנסר הפרו-אקטיבי מגייס מעסיקים. הגישה השיווקית שלו כוללת איתור מעסיקים שהוא סבור כי הם מתאימים לפרופיל המעסיק האידיאלי שלו, וביצוע שיחות קרות. כשהפרילנסר הפרו-אקטיבי מנסח הסכם עם מעסיק, הוא נושא ונותן לגבי כל התנאים. הפרילנסר הפרו-אקטיבי הוא בעל סיכויים גבוהים להצלחה.

היתרונות והחסרונות של הגישה הפאסיבית   

לעבודה מהבית בגישה פאסיבית, מספר חסרונות, בניהם:

תקופות שפל – היות והפרילנסר הפאסיבי מחכה למעסיקים שיגיעו אליו, סביר להניח שהוא יחווה תקופות ארוכות בהן לא תהיה לו עבודה.

חוסר שליטה – לפרילנסר הפאסיבי יש פחות שליטה על ההכנסות שלו ועל לוחות הזמנים, היות והוא מאפשר למעסיק לקבוע את תנאי ההסכם.

הכנסות נמוכות – לצד תקופות השפל וחוסר השליטה, מגיעות גם הכנסות נמוכות. סביר להניח כי פרילנסר פאסיבי ירוויח פחות מאשר פרילנסר פרו-אקטיבי.

במפתיע, לגישה הפאסיבית יש גם כמה יתרונות, בניהם:

חיסכון במאמצים שיווקיים – הפרילנסר הפאסיבי משקיע פחות זמן בשיווק עצמי. ייתכן שהוא מנהל אתר מקצועי, בלוג או נוכחות במדיה החברתית, אבל לא הרבה יותר מזה.

השקעה במיומנות הבסיסית – היות והפרילנסר הפאסיבי אינו משקיע בשיווק, הוא יכול להשקיע יותר במיומנות הבסיסית שלו (כתיבה, עיצוב, תרגום, תכנות ועוד).

התאמה לפרילנסרים במשרה חלקית – בגלל ההשקעה המצומצמת בשיווק, עבודה מהבית בגישה פאסיבית, יכולה להתאים לפרילנסרים בעלי מקורות הכנסה נוספים.

היתרונות והחסרונות של הגישה הפרו-אקטיבית

בדומה לגישה הפאסיבית, גם לגישה הפרו-אקטיבית חסרונות משלה, בניהם:

אתגר לפרילנסרים ביישנים – לפרילנסרים ביישנים יהיה קשה במיוחד לבצע שיחות מכירה קרות. בנוסף, פרילנסרים רבים אינם יודעים כיצד לנהל שיחת מכירה.

יותר דחיות – פרילנסרים פרו-אקטיביים נתקלים ביותר דחיות, לפחות בתחילת דרכם. אחרי הכול ייתכן כי בחלק גדול מהחברות שאליהן הם פונים, לא חשבו מעולם על העסקה של  פרילנסר.

יותר מאמץ– עבודה מהבית בגישה פרו-אקטיבית, דורשת יותר מאמץ. פרילנסר פרו-אקטיבי יכול להשקיע בשיווק, עד חצי מזמן העבודה שלו.

באופן טבעי, לגישה הפרו-אקטיבית יש גם יתרונות:

פחות תקופות שפל – היות והפרילנסר הפרו-אקטיבי משקיע באופן שוטף בגיוס מעסיקים חדשים, יש לו פחות סיכויים להיקלע לתקופות שפל.

יותר שליטה – פרילנסרים פרו-אקטיביים, בוחרים את המעסיקים שלהם.  כמון כן הם מעורבים בהחלטות הנוגעות לתעריפים וללוחות הזמנים.

הכנסות גדולות יותר – פרילנסרים פרו-אקטיביים בוחרים את המעסיקים ואת הפרויקטים שלהם, לכן במקרים רבים הם יעבדו תמורת סכומים גדולים יותר מאשר פרילנסרים פאסיביים.

חשבונית לשכיר

חשבונית לשכיר

כך תתקדם מגישה פאסיבית לגישה פרו-אקטיבית

באפשרותך להתקדם לגישה פרו-אקטיבית באמצעות חמשת הצעדים הבאים:

1. הקדש זמן קבוע מדי יום לפעילות שיווקית

2. אתר את החברות שיתאימו לפרופיל הלקוח האידיאלי שלך, וצור איתן קשר

3. כאשר מעסיק פונה אליך, אל תקבל את התנאים שהוא מציע באופן אוטומטי

4. החל בהחלפה של מעסיקים המשלמים תעריפים נמוכים, במעסיקים איכותיים יותר

5. אל תשכך להמשיך במאמצים השיווקיים שלך, גם כאשר יש לך עבודה

אודות המחבר:

. עקבו אחריי ב- Twitter / Facebook.