פרילנסר 10 + דרכים לישון טוב יותר בלילה

עבודה מהבית

האם אתה עייף? רוב הסיכויים שהתשובה היא ‘כן’. מחקרים שנערכו בנושא העלו כי אחד מכל שלושה מבוגרים אינו ישן מספיק. אם אתה פרילנסר, כנראה שגם אתה סובל ממחסור בשעות שינה. אכילת יתר, נהיגה לא זהירה, עצבנות ותופעות שליליות רבות נוספות עלולות להיגרם כתוצאה ממחסור בשעות שינה. פרילנסרים שאינם ישנים יעשו, ככל הנראה, יותר טעויות במהלך עבודתם. במאמר זה אציג מספר עצות שיעזרו לך לישון טוב יותר בלילה.

איך ליהנות מיותר שעות שינה

כפרילנסר עליך להיות במיטבך, לכן עליך ליהנות ממספיק שעות שינה. רוב המומחים מגדירים ‘מספיק’, כשבע שעות בלילה לפחות. מחסור בשעות שינה עלול להשפיע לא רק על איכות החיים שלך אלא גם על הקריירה שלך כפרילנסר. אתה יכול לתאר לעצמך איך זה לעבוד על משימה תובענית במיוחד, לאחר שעות שינה ספורות. נכון, אתה יכול לעשות את זה פעם או פעמיים, אבל איש אינו יכול להתמיד בכך לילה אחרי לילה.

במידה ואינך ישן מספיק: ברשימה הבאה תוכל למצוא מספר פעולות פשוטות שיכולות  לסייע לך:

 

1. כבה את כל המכשירים- וודא כי האייפון, האייפד, המחשב הנייד וכל אביזר אלקטרוני אחר, נמצאים הרחק מהמיטה שלך. במידה והדבר אפשרי, הנח אותם בחדר אחר. כבה את כולם כדי שלא תוכל לשמוע התראות, בכל פעם בה מישהו מעדכן את דף הפייסבוק שלו או מצייץ בטוויטר.

2. הקפד על שגרה- עד כמה שהדבר ניתן, לך לישון והתעורר באותן שעות בכל יום. זה יאפשר לגוף שלך להיכנס לשגרה. הקדש בכל ערב זמן להירגעות, לפני שתיכנס למיטה.

3. קנה מזרון נוח-  האם ידעת שאת רוב המזרונים צריך להחליף לאחר עשר שנים? מזרון ישן או בלוי, יכול למנוע ממך ליהנות משנת לילה טובה. אני החלפתי את המזרון שלי לא מזמן, ואני  רגיש בהבדל.

4. התרחק מקפאין-  אנשים רבים מוטרדים מצריכה של קפאין. זה לא סוד. אם קפאין גורם לך להישאר ערני, עליך לצמצם את הצריכה שלך. נסה לצרוך קפאין רק בבוקר ולהימנע ממנו לאחר ארוחת הצהריים.

5. עסוק בפעילות גופנית- עיסוק בפעילות גופנית באופן קבוע, יכול להסדיר את השינה שלך. למרות זאת, עליך להימנע מפעילות גופנית לפני שאתה הולך לישון. אנשים רבים מרגישים ערניים במיוחד לאחר שעסקו בפעילות גופנית.

6. אל תלך לישון רעב- העצה הוותיקה היא לא לאכול לפני שנכנסים למיטה. על פי עצה חדשה יותר, רצוי לאכול חטיף בריאותי לפני השינה. כדי למנוע התקפי רעב באמצע הלילה.

חשבונית לשכיר

חשבונית לשכיר

7. בדוק את הטמפרטורה- חדר חם ומחניק, ימנע ממך לישון בנוחות. גם אם החדר יהיה קר מדי יכול להיות שיהיה לך קשה להירדם. מצא את הטמפרטורה שבה הכי נוח לך לישון וכוון את המזגן בהתאם.

8. הימנע מאלכוהול לפני השינה. כוסית של משקה אלכוהולי לפני השינה, היא רעיון רע. אלכוהול יכול אמנם להרגיע אותך, אך מחקרים הראו כי צריכת אלכוהול עלולה לפגוע באיכות השינה.

9. הקדש חדר לשינה בלבד- יש לך טלוויזיה בחדר השינה? שולחן עבודה? פריטים נוספים שאינם קשורים בשינה? נסה למצוא להם מקום אחר. אם אתה מבצע בחדר השינה שלך יותר מדי פעילויות במשך היום, יהיה לך קשה להירדם בו בלילה.

10. לך להיבדק-  עבור בדיקות רפואיות כדי לוודא כי הסיבה להפרעות בשינה שלך אינה רפואית. אם קיימת סיבה כזו, הרופא יוכל לעזור לך לטפל בה.

11. עצת בונוס: למד לנהל את הזמן שלך- בדרך כלל, לוח זמנים עמוס מדי, לא יכול לכלול די זמן לשינה טובה. וודא כי אתה מנהל את הזמן שלך כהלכה.