פרילנסרים, מדוע אתם זקוקים למיתוג?

עבודה מהבית

יותר מדי פרילנסרים פועלים בשוק התחרותי כגורמים חסרי שם וחסרי זהות. פרילנסרים אלה לא הצליחו לבדל את עצמם מאלפי הפרילנסרים המתחרים בהם.אחר כך הם שואלים את עצמם מדוע אין להם לקוחות. אם אינך מתבלט על פני המתחרים שלך, הקשיים בהשגת לקוחות ופרויקטים חדשים לא אמורים להפתיע אותך.

היום, יותר מאשר אי פעם, מיתוג אישי ועסקי חיוניים לכל פרילנסר. במאמר זה אגדיר מהו מיתוג (ומה לא), אמנה מספר יתרונות למיתוג של פרילנסרים ואחקור כמה דרכים שיסייעו לכם לפתח את המותג שלכם.

זה לא מיתוג

כשמדובר במיתוג, פרילנסרים רבים (ורבים שאינם פרילנסרים) מתבלבלים. רוב האנשים אינם יודעים באמת מהו מיתוג, למרות שהם מזהים מיתוג כאשר הם נתקלים בו.

רבים טועים לחשוב שאם הם השקיעו באחד או יותר מהפריטים ברשימה הבאה, הם יכולים להיחשב לפרילנסרים ממותגים.

  • לוגו
  • כרטיסי ביקור ונייר מכתבים
  • אתר אינטרנט
  • נוכחות במדיה החברתית
  • סלוגן

הם טועים. למרות שהפריטים ברשימה יכולים לעזור במיתוג, אי אפשר להתייחס אליהם כאל מיתוג בפני עצמו. פריטים אלה יכולים לשמש כתזכורת לכוונות העסקיות שלך.

חשבונית לשכיר

חשבונית לשכיר

המיתוג שלך הוא למעשה מה שהלקוחות חושבים, כאשר הם חושבים על העסק שלך. מחשבות אלו יכולות להתבסס על רגשות או על עובדות. להיות כותב טוב, מעצב טוב, מתרגם טוב, או מפתח טוב, זה לא מיתוג. אתה לא יכול להסתפק בזה.

אלה הן כמה מתוך הדוגמאות הרבות למיתוג עסקי של פרילנסרים:

  • מעצב גרפי הידוע בעבודתו האלגנטית והפשוטה
  • קופירייטר המוכר ככותב שיווקי המביא לתוצאות
  • מפתח המוכר ביכולת יוצאת הדופן שלו לפתור בעיות מורכבות

גם מאפיין בסיסי כמו יחסי אנוש טובים, יכול לשמש כמיתוג במידה והוא גורם לך לבלוט על פני המתחרים. אתה יכול להיות ממותג כפרילנסר ידידותי.

יתרונות המיתוג עבור פרילנסרים

הבעלות על מותג יכולה להבדיל בין זכייה להפסד של לקוחות ופרויקטים חדשים. שוק העבודה מהבית צפוף מאוד ובכל יום מתווספים אליו עוד ועוד פרילנסרים.

הודות לכך שהם בולטים, לפרילנסרים ממותגים יש סיכויים גדולים להיקלט בזיכרונם של מעסקים ושל מעסיקים פוטנציאליים. הזכירות תסייע לפרילנסר בפעם הבאה בה המעסיק יחפש מישהו שיעבוד עבורו.

בניית מותג תעזור לך להחליט מהי הצעת המכר הייחודית שלך. מהי הדרך שלך להסביר למעסיקים ולמעסיקים פוטנציאליים מדוע להעדיף אותך על פני הפרילנסרים האחרים.

מיתוג עסקי ואישי מציע יתרון נוסף לפרילנסרים. הוא יכול לעזור להם להפוך את המאמצים השיווקיים שלהם  למוכוונים ויעילים יותר.

לדוגמא: אם אתה מעצב  ואתה יודע כי המיתוג שלך מתבסס עלהפשטות והאלגנטיות של עבודותיך, העבודות המעצימות את המיתוג שלך צריכות להיות מודגשות בתיק העבודות. משמעות הדבר היא, שעליך להציג בהבלטה את העיצובים האלגנטיים ביותר שלך. אם המיתוג שלך הוא של טכנאי המסוגל לפתור כל בעיה, הבלוג שלך צריך להבליט את יכולת פתרון הבעיות שלך באמצעות מדריכים ומאמרי How To.

איך תגלה את המותג שלך

אני מודה, הגילוי יכול להיות קשה מאוד. בנוסף, לפרילנסרים רבים אין באמת מותג. הם רק חלק מהעדר. דרך טובה לברר האם הצלחת לבנות מותג, היא לשאול מספר לקוחות על מה הם חושבים כשהם חושבים על העבודה איתך. חפש מונחים חיוביים כמו:

  • אחריות
  • מקוריות
  • אדיבות

באפשרותך להשתמש במה שהמעסיקים שלך חושבים עליך, כדי לבנות את המותג העסקי שלך. אם לא תצליח בכך, חשוב על הדרך בה אתה רוצה שהם יחשבו עליך.