7 סימנים לכך שאתה עומד לאבד לקוח

עבודה מהבית

לקוחות לטווח ארוך מועילים מאוד לשורת הרווח של כל פרילנסר. הידיעה שיש לך חוזה עבודה לחצי שנה או אפילו לשנה, תסייע לך לחזות את עתידך המקצועי. לא מפתיע, אם כן, שהפסד של לקוח לטווח ארוך, עלול להיות טראומטי עבור פרילנסרים, ובנוסף גם לפגוע במוניטין המקצועי שלהם. אובדן של לקוח אשר בנינו על כך שיעסיק אותנו זמן רב, עלול להעביר אותנו מגאות לשפל, תוך זמן קצר מאוד. במאמר זה אציין כמה מהסיבות הנפוצות ביותר לכך שפרילנסרים מאבדים לקוחות. סיבות אשר ביכולתן לסייע לך לדעת אם אתה עומד לאבד לקוח.

 

מדוע לקוחות עוזבים?

יכול להיות שלא תהיה מודע לכך שהלקוח עומד לעזוב אותך. לרוע המזל, רוב הלקוחות אינם משדרים חוסר שביעות הרצון מפרילנסרים. הם פשוט מתייאשים ועוזבים. אם הבחנת באחד הסימנים הבאים, ייתכן שאתה עומד לאבד לקוח.

 

1. ירידה בתדירות התקשורת. אנחנו הפרילנסרים, מתלוננים על לקוחות שאינם יוצרים מספיק תקשורת. חוסר תקשורת יכול להיות חלק מסגנון העבודה של לקוח מסוים, אולם במקרים אחרים, חוסר תקשורת יכול להעיד על בעיה. זה נכון במיוחד במקרים בהם התקשורת עם הלקוח משתנה לרעה. הלקוח עלול לאבד עניין בפרויקט, או שהוא חושש ליצור אתך קשר בגלל שהוא לא מעוניין להתעמת איתך.

 

2. עיכוב בזמני התשלום. רוב הפרילנסרים שונאים תשלומים מעוכבים ויש להם סיבה טובה לכך. אנו זקוקים לתשלומים הללו על מנת שנוכל לשלם את החשבונות שלנו. עיכוב בזמני התשלום הוא לא רק לא נוח. הוא יכול להיות סימן לכך שהלקוח נמצא בבעיה כלכלית ושהוא אינו מסוגל לעמוד בתשלומים. ייתכן שהתשלום שלך הוא לא התשלום היחיד המעוכב על ידי אותו לקוח.

 

3. ביקורתיות מוגזמת. לקוחות רבים לא יצהירו כי הם מעוניינים לסיים את היחסים בינם לבין הפרילנסרים. לעומת זאת, חוסר שביעות הרצון שלהם יכול להפוך אותם לביקורתיים באופן מוגזם. הם יכולים אפילו לנסות לגרום לך (הפרילנסר) לפרוש. לכן, חשוב שתנסה לברר מהן הסיבות האמיתיות לביקורת שאתה סופג. מעל הכול הימנע מלהגיב לביקורת בכעס או בתוקפנות.

 

4. עודף מחמאות. לפעמים המילים שתשמע מהלקוחות יהיו טובות מכדי להיות אמיתיות. הם יכולים להחמיא לך על דברים שעשית ושברור לך כי הם אינם ראויים למחמאות, הם יכולים להעתיר שבחים על עבודה שעשית, שברור לך כי היא בסך הכול בסדר. אם אתה זוכה למחמאות שאינן נראות כנות, ייתכן שגם הלקוחות שלך אינם כנים.

 

5. לקוח פרסם מודעת דרושים לפרויקט שנראה כמו הפרויקט שאתה עובד עליו.  אחת  ההוכחות הברורות לכך שאתה עומד להפסיד לקוח, תתגלה כאשר במהלך חיפוש פרויקט נוסף, תבחין בכך שהלקוח שלך פרסם מודעה לגיוס פרילנסר. במבט מקרוב, תבחין שהמודעה מתארת בדיוק את העבודה שאתה עושה עכשיו. כדי להגיע לאמת, אתה יכול לשאול את הלקוח שלך אם הוא החליט להרחיב את העסק.

 

6. רמת העבודה שלך ירדה. במוקדם או במאוחר, כל פרילנסר יעשה טעויות. אם עשית טעות, הלקוח שלך לא יהיה מרוצה ואפשר להבין זאת. אם לא תעשה מאמצים מיוחדים לשפר את המצב, אותו לקוח יכול להחליט להעביר את העבודה לפרילנסר קפדן יותר. בנוסף לכך, נקוט באמצעים שיבטיחו כי לא לחזור על הטעות בעתיד.

 

7. תחושת הבטן שלך. לפעמים, במהלך עבודה מהבית, נראה כאילו הכול בסדר מבחינת היחסים בינך לבין הלקוח, אולם על פי תחושת הבטן שלך, לא הכול באמת בסדר.  אל תתעלם מתחושות הבטן הבטן. תת המודע יכול לקלוט דברים אשר שהמחשבה המודעת לא תצליח לזהות לעולם.