פרילנסר, 4 שגיאות שאסור לך לעשות במהלך משא ומתן

עבודה מהבית

עבור פרילנסרים, משא ומתן הוא המפתח להצלחה. כמעט כל פרויקט של עבודה מהבית נפתח במשא ומתן. פרילנסרים שאינם מסוגלים להשיג פרויקטים רווחיים באמצעות משא ומתן, מסתכנים בהפסדים כספיים או אפילו בסגירת העסק. לכן כישורי המשא והמתן הם חשובים ביותר עבור פרילנסרים. במאמר זה אסקור מספר שגיאות נפוצות שפרילנסרים עושים במהלך משא ומתן. קרא את המאמר וודא כי אינך עושה את הטעויות הללו בעצמך.

 

טעות מס’ 1: להסתנוור מסכומים גדולים

סכומים גדולים יכולים להיות מפתים. אם מציעים לך סכום גדול עבור פרויקט, אתה עלול לא לשים לב לכמות העבודה שתידרש ממך, במיוחד אם מדובר בפרויקט הגדול הראשון שלך.

 

סכום גדול לא באמת ישתלם לך, אם היחס בינו לבין כמות העבודה שתתבקש לעשות, יהיה חסר פרופורציה. במענה לכל הצעה מלקוח, עליך להקדיש זמן להערכת מספר השעות שיהיה עליך להשקיע בפרויקט, לפני שתחליט לקבל אותו. אם לא תעשה זאת, התוצאות עלולות להיות מצערות.

 

טעות מס’ 2: לקבל עבודה דחופה

פרילנסרים רבים מסכימים ואפילו מעדיפים לקבל עבודות דחופות (עבודות שיש לבצע תוך זמן קצר ביותר). אחת הסיבות לכך היא שלעבודות דחופות מצורף בדרך כלל בונוס.

 

למרות זאת, הבנתי במהלך השנים, כי ההחלטה לקבל עבודות דחופות היא בדרך כלל החלטה שגויה ואלה הסיבות לכך:

 

  • אם הסכמת לקבל עבודה דחופה פעם אחת,  אותו לקוח יצפה ממך לעבוד בדחיפות גם בעתיד

  • הסיכויים לטעות במהלך העבודה, גבוהים יותר כאשר ממהרים לסיים אותה.

  • עבודה על יותר מדי פרויקטים דחופים, עלולה לשחוק אותך. (וכולנו יודעים לאן שחיקה עלולה להוביל)

 

לוחות זמנים ומועדי הגשה רבים פתוחים למשא ומתן. הדבר נכון לעיתים קרובות, גם לגבי פרויקטים שהוגדרו כדחופים.

 

טעות מס’ 3 : להעריך כי הלקוח מעוניין לשלם פחות

פרילנסרים מניחים לרוב, כי הנושא העיקרי המעסיק את הלקוחות הוא הפחתת עלויות. בפועל, ייתכן שזוהי הנחה שגויה. ישנם פרילנסרים שמורידים את המחיר, בעקבות הסימן הראשון להתנגדות מצד הלקוחות או הלקוחות הפוטנציאליים.

 

זוהי מדיניות מוטעית. אם אתה נוקט בה, הפסק מיד. נסה לברר מה באמת חשוב ללקוח שלך ונסה למצוא דרכים יעילות לספק לו את מה שחשוב לו באמת.

 

טעות מס’ 4: לא להיות מפורט מספיק

לא טוב להיות מעורפל, במיוחד אם אתה פרילנסר. ערפול עלול להוביל לאי הבנות. ודא כי כל ההסכמים בינך לבין הלקוחות, ברורים ומפורטים, עד לרמת תאריכי ההגשה. הנה חלק מהפרטים שפרילנסרים נוטים לשכוח בעת ניסוח הסכמים:

 

מספר הגרסאות הכלולות במחיר- למרות שביצוע מספר סבבי תיקונים הוא חלק מהאדיבות המקצועית שלך(בעיקר כאשר שמדובר בתיקונים קלים), שקול להגביל מראש את כמות הגרסאות הכלולות במחיר הפרויקט. אתה הרי לא רוצה לחזור על אותה משימה שוב ושוב.

המחיר עבור תמיכה ועדכונים – נקודה זו דומה לקודמת והיא נוגעת בעיקר למפתחים. תמיכה בהיקף מוגבלהגיונות ומתבקשת, אולם היא דורשת זמן עבודה. לכן, לאחר תקופה מסוימת, יהיה רצוי להתחיל לגבות תשלומים עבור תמיכה.

 

פרטי התשלום- לעולם אל תתחיל לעבוד על פרויקט בלי לדעת איך (ומתי) הלקוח מתכוון לשלם. אם יש לך העדפות לגבי צורת התשלום (כמו לפרילנסרים רבים), אינך יכול לצפות מהלקוח שלך לפעול על פיהן אם לא ציינת אותן בפירוש.

 

פרטי ההגשה – מתי יסתיים הפרויקט מבחינת הלקוח? היה בטוח שאתה יודע את התשובה לשאלה חשובה זו, היות. היא יכולה להשפיע באופן משמעותי על המועד בו תקבל את התשלום.

 

.

אודות המחבר:

. עקבו אחריי ב- Twitter / Facebook.