8 טיפים למצגת בזק עסקית מוצלחת

עבודה מהבית

אחד האתגרים המשמעותיים והמתמשכים שלנו כפרילנסרים במסע שלנו לחיפוש עבודה, הוא למכור את המוצרים או השירותים שלנו. פרילנסרים מתחילים רבים, טועים לחשוב כי ביום בו הם יצליחו להקים בסיס לקוחות מוצק, הם יוכלו להפסיק לשווק את עצמם. במציאות, פרילנסרים מאבדים לקוחות באותו קצב בו הם משיגים לקוחות חדשים, לכן הצורך בשיווק עצמי הוא מרכיב תמידי בעולם העבודה מהבית.

 

יצירת מצגת בזק עסקית באיכות גבוהה, צריכה להיות חלק מהפעילות השיווקית שלך כפרילנסר. לכן יצרנו את המדריך הזה לכתיבה מוצלחת של מצגת בזק עסקית.

 

מהי מצגת בזק עסקית?

באופן מסורתי, מצגת בזק עסקית היא מצגת קצרה כתובה או מדוברת, המיועדת לגיוס הון או משאבים ממשקיעים. מצגת בזק עסקית שונה מתוכנית עסקית בכך שבעוד מטרת התוכנית העסקית היא ללמד, מטרת מצגת הבזק היא למכור. מצגת בזק אפקטיבית צריכה לרגש את המשקיע ולאפשר לו להבין עד כמה בעלי ערך הם המוצר או השירות המוצעים לו.

 

מצגת בזק עסקית מוצלחת היא המפתח להפיכתו של לקוח מתעניין ללקוח משלם. כדי שתוכל לפתח את מצגת הבזק האישית שלך, עקוב אחר הטיפים הבאים:

 

8 טיפים למצגת בזק מוצלחת

 

1. הכר את היעדים של הלקוח והתחבר אליהם. קיימות דרכים רבות ומגוונות בהן תוכל ללמוד על העסקים של הלקוח הפוטנציאלי. בדוק את דף הפייסבוק העסקי שלו, ואת הפרופילים שלו בטוויטר ובלינקדאין. אסוף מידע על השירותים אותם הוא מציע, על המטרות ועל סדרי העדיפויות שלו. חשוב כיצד תוכל להשתלב במשוואה. חשיבה זו תסייע לך להגדיר את הערך של המוצר או השירות שלך עבור הלקוח. ככל שתדע יותר על הלקוח הפוטנציאלי שלך, תוכל להתחבר אליו בצורה טובה יותר. אל תשתמש באותה תבנית לכל מצגת בזק. תפור כל מצגת למידותיו של הלקוח הפוטנציאלי (ממש כמו שהיית מתנהג בראיון עבודה).

 

2. היה נלהב. מצגות הבזק העסקיות הטובות ביותר, משיגות שילוב עדין בין התלהבות למקצוענות. זה בסדר להתלהב מהעסק שלך ומההצעה שלך. התלהבות יכולה לסייע לך לבנות מערכת יחסים חיובית עם הלקוח. בנוסף, היא יכולה לעזור לך להציג בביטחון.

חשבונית לשכיר

חשבונית לשכיר

 

3. צרף דוגמאות. במצגת בזק, אתה עלול להיכנס לתיאורים ארוכים של ההצלחות שלך מהעבר. אך זו לא המטרה שלך. המטרה שלך היא לשמור על מצגת הבזק שלך קצרה ואפקטיבית ולהסביר ללקוח הפוטנציאלי כיצד איך המוצר או השירות שלך יכול להועיל לו. אחת הדרכים הטובות לעשות זאת היא לצרף דוגמאות או לינקים לעבודות קודמות. הצג את העבודות הטובות ביותר שלך ותן ללקוח לבדוק אותן בעצמו.

 

4. הבהר את הנקודה שלך. כאמור, קל להיגרר לתיאורים ארוכים ומפורטים בזמן מצגת בזק, אולם המטרה שלך היא לתת ביטוי תקשורתי למה שאתה מעוניין לעשות ולדרך בה השירות שלך יועיל ללקוח. הסבר זאת באופן הברור ביותר. אל תיכנס לפרטים. המטרה של מצגת הבזק שלך היא לעורר תגובה. ככל שהנקודה שלך תהיה ברורה יותר, סביר יותר שהלקוח יגיב אליך.

 

5. היה כנה. הפרילנסרים הטובים ביותר, ללא ספק, הם הפרילנסרים האמינים. אנשים  שעליהם ניתן לסמוך. לכן, אם עבדת עם אנשים או חברות שיכולים להרשים את הלקוח הפוטנציאלי, בעיקר אם מדובר באנשים או חברות מהתחום שלו, הזכר את השמות שלהם, אבל אל תייפה את המציאות.

 

6. בצע מעקב. אם לאחר מצגת בזק, לא שמעת מהלקוח במשך מספר ימים, שלח לו תזכורת קצרה. המטרה שלך היא לפתוח איתו בדיאלוג. תן ללקוח להבין כי הנך פתוח לשאלות ולתגובות. אם הלקוח לא יגיב לתזכורת הראשונה, אתה יכול לשלוח לו הודעה נוספת לאחר שבוע או שבועיים.