מעצב גרפי, כך תציג ותמכור את הלוגו שעיצבת

עבודה מהבית

 

כמעצב גרפי פרילנסר, יש לך לא מעט משימות: חשיבה על קונספטים קריאטיביים, העלאת רעיונות, ביצוע של הרעיונות בזמן סביר וקידום עצמי. אולם בעוד אתה ממלא את כל המשימות הללו על בסיס יומיומי, ייתכן שתשכח את אחד המרכיבים העיקריים של העבודה מהבית –  מכירת העיצובים שלך! לכן, הנה כמה טיפים שאפשרו לך לא רק  ליצור ולשווק את הלוגואים שאתה מעצב, אלא לגרום ללקוחות להשקיע בהם.

העיצובים שלך לא ימכרו את עצמם

אתר או בלוג שיציג את תיק העבודות שלך הוא חיוני. יחד עם זאת, הטעות הגדולה ביותר שמעצבים פרילנסרים עושים בעת חיפוש עבודה, היא לחשוב שהלוגואים שעיצבו ימכרו את עצמם. זכור כי אינך מוכר עיצוב, אתה מוכר שירות. היה מוכן לעבוד עם הלקוח שלך על הקונספט והיה מוכן לשמוע את דעתו. תמחר את השירות שלך לפי הזמן, המאמץ והמשאבים שהשקעת בעיצוב ולא רק לפי המוצר הסופי. בכל שלב, התייחס לעיצוב לוגו כאל מקצוע ולא כאל תחביב.

הצע פגישת ייעוץ וירטואלית

בעולם העבודה מהבית, ייתכן שיהיו לך מעט מאוד, אם בכלל, לקוחות מקומיים. לכן חשוב, שתמצא מהי הדרך הטובה ביותר ליצור קשר עם הלקוחות המרוחקים שלך בנוגע לעיצוב הלוגו. הלקוח יכול לבחור לשלוח לך הנחיות במייל ולאפשר לך חופש יצירתי. מצד שני, הוא יכול להיות בעל מחשבה מגובשת בנושא ויכולת לשתף אותה איתך. היה פתוח לאפשרות של שיחה באמצעות סקייפ, גוגל צ’אט, או טלפון, כדי לדון בפרטי העיצוב. כאשר אתה קובע פגישה, היה בטוח לספר לתת ללקוח שלך מושג לגבי אורכה המתוכנן, אל תתכנן פגישות ארוכות משעה.

כתוב את השאלות שלך מראש

הפגישה תעבור בהצלחה רבה יותר אם תהיה לך רשימה של שאלות מוכנות עבור הלקוח. ערוך מראש רשימה של כל המידע הדרוש לך כדי להתחיל לעבוד על עיצוב הלוגו. לדוגמא, האם הלקוח ישתמש בלוגו באלמנטים מודפסים כמו כרטיסי ביקור וניירת משרדית, או ברשת בלבד? האם הלקוח מעוניין לראות רק עיצוב סופי אחד, או שהוא מעוניין לראות מספר אפשרויות?

כתוב הסכם קצר וברור 

כדי להגן על עצמך וכדי להציג ללקוח מסגרת עבודה ברורה, הצג תמיד חוזה או הסכם עבודה מחייב. הגדר מי מקבל את ההחלטות. וודא כי כללת סעיף שמחייב את הלקוח לכסות את ההוצאות הקשורות לעבודת העיצוב. הגדר את סוג הקובץ שבו תספק את הלוגו (האם תספק קובץ פתוח?) וכמה גרסאות כלולות בהצעה. בנוסף, תוכל לחסוך בעיות בעתיד אם תגדיר למי שייך העיצוב ולמי שייכות זכויות השימוש בלוגו. אם אתה מעניק ללקוחות בעלות מלאה, הם יוכלו להשתמש בו ולשנות אותו כרצונם. כבעלים של הלוגו הם יוכלו לעשות איתו כל מה שיעלה על דעתם, חוץ מאשר למכור אותו שוב. לבסוף, דרוש את הזכות להציג את הלוגו שעיצבת בתיק העבודות שלך.

אל תיכנס למגננה

כאשר לקוח מבקר את העבודה שלך ומבקש ממך לשנות אותה, היה מוכן להגן על הבחירות שלך אבל אל תיכנס למגננה. במילים אחרות, אתה צריך לדעת מדוע בחרת את האלמנטים הגראפיים, הטיפוגרפיה, הצבע והצורה. אתה צריך להיות מסוגל להסביר זאת בבירור ללקוח. מצד שני, אסור לך לקחת את הביקורת באופן אישי, או להתחפר בעמדותיך, אם הלקוח מעוניין בסופו של דבר לשנות את הלוגו שעיצבת. בחוזה שלך, התחייבת על מספר מסוים של גרסאות, אז אל תיעלב אם הלקוח מבקש ממך את מה שהצעת. 

אודות המחבר:

. עקבו אחריי ב- Twitter / Facebook.