פרילנסר, כך תשדרג את המכירות שלך

עבודה מהבית

אחת המשימות הקשות ומורטות העצבים ביותר בעולם התעסוקה המסורתי, היא לבקש מהבוס העלאה במשכורת. בעולם העבודה מהבית לעומת זאת, אין לך בוס שממנו תוכל לבקש העלאה. למעשה, למושג ‘העלאה’ אין משמעות כלל. במקום לבקש העלאה, עליך לשאת ולתת עם הלקוחות שלך במהלך חיפוש עבודה ולאחריו וללמוד את אומנות שדרוג המכירה.

המשמעות של שדרוג מכירה (אפסייל) יכולה להיות אחת משתיים: אתה יכול להציע ללקוחות מוצרים או שירותים נוספים, או שאתה יכול להציע להם שירותים יקרים יותר מאלה שהם התכוונו לרכוש ממך. בדרך כלל אנחנו עדים לשדרוג מכירה בחנויות ורשתות מזון, שבהן אנחנו נשאלים ‘ אפשר להציע לך גלידה בשקל תשעים ליד המנה?’ או ‘למה שלא תקנה עוד שני נרות ותקבל את הרביעי במתנה?’

שדרוג מכירה הפך לפעולה שגרתית ברשתות השיווק והחנויות השונות והוא יכול להפוך לפעולה שגרתית גם עבורך. הנה מספר טכניקות של שדרוג מכירה, אותן תוכל ליישם בזמן  חיפוש עבודה כפרילנסר, בלי לפגוע בלקוחות שלך.

שדרוג מכירה מתחשב ואפקטיבי

הבן את צרכי הלקוח ותן להם מענה

אחת הדרכים היעילות ביותר לשדרוג מכירה, היא לבחון לעומק את העסק הלקוח ולהציע לו למלא את כל הפערים שיתגלו במהלכה. לדוגמא, אם הלקוח שכר אותך כדי לעצב מחדש את הלוגו שלו, בדוק אם האתר שלו זקוק למתיחת פנים. אם הוא שכר אותך לפרסום מאמר שבועי בבלוג, בדוק אם הוא זקוק לנוכחות במדיה החברתית. אתה תעשה ללקוח שלך טובה גדולה אם תציע לו חבילת שירותים.

אל תלחץ יותר מדי

לרוב אנשים אין בעיה להיכנס לחנות בקניון ולשמוע את אחד המוכרים שואל: ‘אפשר לעזור לך?’. לרוב האנשים תהיה בעיה אם אותו מוכר יעקוב אחריהם ברחבי החנות וישמיע להם נאום מכירות מפורט בכל מחלקה ומחלקה. אנשים המתכוונים להוציא כסף, לא אוהבים להרגיש שלוחצים עליהם והם לא יאהבו להרגיש שאתה נמצא שם רק בשביל רווח מהיר. במקום ללחוץ, נקוט בגישה האינפורמטיבית. המנע מטכניקות מכירה אגרסיביות כמו: ‘ההצעה הזו תקפה להיום בלבד, מחכה לתשובה ממך עד הערב’.

הצע שדרוג בהתאמה אישית

אל תציע את אותו שדרוג בדיוק לכל הלקוחות שלך. בחנויות זה הליך מקובל אבל בזמן חיפוש עבודה מהבית יהיה עליך לשקול את הצרכים האישיים ואת התקציב של כל לקוח. אם לקוח מסוים אומר ‘לא’, תתקדם. ייתכן שתוכל להציע לו שדרוג בפעם הבאה בה הוא יזדקק לשירותיך.

דבר ראשון, ודא כי הלקוח שבע רצון     

סביר להניח שהלקוח ירגיש מנוצל אם תנסה למכור לו שירותים משודרגים לפני שסיימת את העבודה המקורית לשביעות רצונו. אם עשית עבודה טובה והלקוח מאושר ממנה, הרי שהנחת את היסוד למכירה של שירות נוסף. זכור, גם אם אינך יכול לשדרג את המכירה,

לקוח מרוצה ישמח לתת לך המלצות והפניות ללקוחות נוספים, שיקלו עליך בעת חיפוש עבודה.

הסבר כיצד השירות הנוסף יכול לעזור ללקוח

רבות מהמכירות המשודרגות נועדו בראש ובראשונה לטובת הלקוח. למד כיצד להסביר זאת ללקוח באופן ברור. למשל, אם נשכרת לערוך הגהות על ניוזלטר חודשי וגילית שאותו ניוזלטר זקוק לכותב או לעורך, הסבר ללקוח כי תשמח לשחרר אותו ממשימת הכתיבה החודשית ולקחת על עצמך גם את הכתיבה ואת העריכה.

כנות היא המדיניות הטובה ביותר  

אלת תנסה להציע שירות משודרג אם אתה יודע שהוא לא יועיל ללקוח בטווח הארוך, אלא רק אם אתה בטוח שיש לו ערך אמיתי. אם תמכור ללקוחות שלך שירות חסר ערך, אולי תרוויח בטווח הקצר, אבל קח בחשבון שהן יחשבו עליך כעל נוכל.