10 הסודות של הכתיבה הטובה

עבודה מהבית

בעבר הלא מאוד רחוק, כותבים שאפו לזכות בהכרה על ידי גורמים מסורתיים כמו סוכנים ספרותיים או הוצאות ספרים. כיום, זוהי טעות לחשוב כי יש צורך במוצר מודפס, על מנת להצליח בזמן חיפוש עבודה ככותב. גם תופעה כמו הספר ‘חמישים גוונים של אפור’ שהגיע לצמרת של לא מעט מצעדי מכירות, החלה את דרכה ברשת. המפתח למשיכת תשומת לב של קוראים הוא ההיכרות עם סודות הכתיבה הטובה והדרכים לפרסם אותה.

 

1. ת.ת.ק.ו.ף  – תכתוב תמיד קצר ופשוט. שמור על הכתיבה שלך ממוקדת, ככל האפשר. על פי המחקרים של ג’ייקוב נילסן, הגולש הממוצע קורא רק עשרים עד עשרים ושמונה אחוז מהמילים בדף האינטרנט. אל תעמיס מילים, הקפד על שפה תמציתית והתמקד ברעיון אחד בכל פסקה. המשמעות של כתיבה טובה ברשת היא שמירה על מיקוד.

 

2. הנח פסי האטה בכתיבה שלך. היות והקורא הממוצע מזפזפ בין תכנים שונים ברשת, עליך ליצור פסי האטה שיגרמו לו להתמקד בתכנים שכתבת. לדוגמא, צור פסקאות באורכים שונים. אפילו פסקאות שמכילות משפט אחד. כתוב כותרות ותתי-כותרות שימשכו וינחו את עיני הקוראי. השתמש בציטוטים וברשימות.

 

3. אפשר לקוראים למצוא אותך. אם מנועי חיפוש לא יוכלו למצוא את התוכן שלך, אתה לא קיים. אם אתה כותב בלוג, הקפד לתייג את התכנים שלך ולשייך אותם לקטגוריות. כותרות, קטגוריות ותגים חיוניים במיוחד עבור מנועי החיפוש, באיתור התכנים שלך.

 

4. שאל את עצמך: ‘למה לי לקרוא את זה?’ לקוראים ברשת אין הרבה סבלנות ולכן אתה צריך לענות על השאלה הזו במהירות. הקוראים הפוטנציאליים שלך רוצים להיסחף במהירות על ידי הטקסטים שכתבת. גבש קול ברור והקפד לכתוב בו. זכור כי רוב האנשים נוטים להתעלם מבלוגים שכתובים כמו הרצאות.

 

5. כתוב כותרות ראויות. זוהי לרוב הנקודה בה אנשים מחליטים האם לקרוא או לא לקרוא את הטקסט שלך. כמו כן, הכותרות מסייעות באופן משמעותי למנועי החיפוש למצוא את התוכן שכתבת. הקפד על כותרות קצרות, תיאוריות, תמציתיות ובעלות משמעות. במצב אידיאלי, המילים הראשונות בכותרות צריכות להתייחס לנושא המרכזי או למילות המפתח העיקריות.

 

6. כתוב עבור הקוראים שלך. חשוב תמיד על קהל היעד שלך. לדוגמא, אם אתה כותב מאמר עבור גננים מתחילים, הסבר להם בקצרה את השפה המקצועית בה אתה משתמש. השתמש בדוגמאות מציאותיות שנבדקו בקפידה. משמעותה של כתיבה טובה היא מענה לרצונות ולצרכים של הקוראים.

 

7. שאף להיות קל לסריקה. סריקה היא התנהגות מקובלת בקרב גולשים, לכן אתה צריך שהתוכן שלך יהיה קל לסריקה. הקדם תמיד את הטקסטים שלך בהדגשת הנקודות העיקריות ביותר והשתמש בפסי ההאטה מסעיף 2.

 

8. נהל בתשומת לב את נוכחות הרשת שלך. התמקד בכתיבה טובה בכל פורום אינטרנטי. אפילו אם זה רק בפייסבוק. ערוך הגהות לתגובות שלך ובדוק שאין בהן שגיאות כתיב או דקדוק. לעולם אל תפרסם תגובות עוינות בנוגע ללקוחות, עובדים, או מעסיקים פוטנציאליים. תגובות מהסוג הזה עלולות לפגוע בך במהלך חיפוש עבודה בעתיד.

 

9. התייחס לשם שלך כאל שם מותג. המטרה בבעלות על שם מותג היא לקדם אותו ולהפוך אותו למצליח ככל האפשר. אם אתה רוצה ששם המותג שלך יהיה מוכר ויעורר רגשות חיוביים, שמור על אותו שם משתמש באתרים שונים וקדם את עצמך באופן חיובי.

 

10. צטט מקורות אמינים וקשר אליהם. בכל פעם שהדבר מתאפשר, קשר את התכנים שלך למקורות הנחשבים בעיני הגולשים לאמינים ומכובדים והשתמש בציטוטים מאותם מקורות.