אנשי שיווק ברחבי העולם מוטרדים באופן קבוע בשאלה “האם עלי להשקיע את תקציב הפרסום שלי במדיה החברתית או במנועי החיפוש?”. על מנת שנוכל לענות על השאלה הזו, החלנו לפרק את הפרסום ברשת למרכיביו השונים ולבחון אותם בנפרד. אלה הם המרכיבים:
- יצירת לידים
- מודעות למותג
- נראות מקומית
- אינטראקטיביות
כשמדובר ביצירת לידים, SEO, PPC ושיווק במדיה חברתית, הן האפשרויות המובילות. המחקר שכלל ראיונות עם למעלה מחמש מאות מומחי שיווק לעסקים וללקוחות פרטיים, הציג מנצח אחד ברור בתחום יצירת הלידים: SEO אורגני. למרות שקשה יהיה להגיע להישגים ללא קמפיין ממושך ותשלומים למספר גורמים, SEO אורגני הוא המנצח בתחום יצירת הלידים. השאלה היא: באיזה מחיר? לזמן ולהוצאות הנדרשים על מנת להגיע לתוצאות איכותיות יש השפעה על הכדאיות.
בתחום המודעות למותג, המדיה החברתית היא המנצחת. על פי המחקר, מדיה חברתית היא הדרך מס’ 1 להעלאת מודעות למותג, בעוד שיווק במנועי החיפוש תפס את המקום השלישי בלבד. קידום במנועי חיפוש הוא דרך נהדרת ליצירת לידים, מדיה חברתית היא דרך מעולה ליצירת מודעות למותג, שתחזיר את השקעה במהירות.
בנוסף, למנועי החיפוש יש ערך רב בהשגת לקוחות על בסיס גיאוגרפי. לקוחות סומכים מאוד על החיפוש ברשת, כאשר הם מעוניינים באינפורמציה מקומית. ברוב המקרים הם ישתמשו במנוע חיפוש על מנת למצוא ולאתר מידע, כולל שירותים כמו Google Places. למאות שלמדיה החברתית יש פוטנציאל עצום בתחום הזה, מנועי חיפוש הם עדיין המנצחים כאשר מדובר בפניה ללקוחות על בסיס מיקום.
אם אתה מעוניין באינטראקטיביות ומעורבות צרכנים, רוב אנשי השיווק יציעו לך לבחור במדיה החברתית כפלטפורמה מועדפת, אולם באופן מפתיע, ההפרש אינו גדול כמו שניתן היה לצפות. המדיה החברתית אמנם ניצחה בזכות 65% מאנשי השיווק שהצהירו כי ישתמשו בה להגדלת האינטראקטיביות, אך 54% מהם שבחרו ב- SEO אורגני ו- 34% שבחרו בחיפוש ממומן, מעידים על כך שדווקא שילוב נכון של שלוש הפלטפורמות, יכול להיות יעיל ביותר.
לסיכום, לאור השינויים באלגוריתמים של מנועי החיפוש, ופעילויות חברתיות כמו ציוצים בטוויטר או פעילויות בגוגל +, המשפיעים על הביצועים של מנועי החיפוש, פרסום יעיל ברשת יהיה שילוב של קידום באמצעות תוכן ופעילות במדיה החברתית. ככל שהמשווקים חוקרים יותר לעומק את המדיה החברתית ואת השיווק במנועי חיפוש, אנחנו רואים נטייה לקמפיינים שיווקיים המשלבים את שתי הפלטפורמות כדי להגיע לתוצאות טובות יותר.
יצירת לידים
עבור משווקים רבים זוהי הסיבה העיקרית לפרסום ברשת. על פי הסקר שערכנו בין 500 מומחי שיווק לעסקים וליחידים, הפרסום במנועי חיפוש אקטיבי יותר ליצירת לידים.
ש: מה משפיע יותר על יצירת הלידים:
שיווק ללקוחות:
SEO: 41%
מדיה חברתית: 34.2%
PPC: 34.9%
שיווק לעסקים:
SEO: 57.4%
מדיה חברתית: 24.8%
PPC: 17.9%
והמנצח הוא: שיווק במנועי חיפוש
מודעות למותג
אלה הן, על פי המומחים שלנו, שלוש התועלות העיקריות של השיווק במדיה חברתית ושלוש המטרות העיקריות של הפרסום במנועי חיפוש.
התועלות של המדיה החברתית הן:
1. יצירת חשיפה למותג
2. הגברת תנועת הגולשים או המנויים
3. קידום במנועי חיפוש
המטרות של הקידום במנועי חיפוש הן:
1. הגדלת התנועה באתר
2. הגדלת מספר הלידים
3. יצירת מודעות למותג
והמנצחת היא: המדיה החברתית
שיווק מקומי
מהי הדרך בה לקוחות מוצאים מסעדות, ברים ומועדונים
38% מנועי חיפוש
17% אתרים מתמחים
3% מדיה חברתית
אינטראקטיביות
שאלנו יותר מ-600 אנשי שיווק, מהי שיטת השיווק האינטראקטיבית בה הם משתמשים.
65% מדיה חברתית
54% SEO
34% חיפוש ממומן
והמנצחת היא: המדיה החברתית.