כתיבה מהירה היא יכולת הנדרשת לא רק מכותבים מקצועיים, אלא מכל אחד מאיתנו. גם אם המשימה היא כתיבת מאמר, ניוזלטר עסקי, דיווח למנהל, פרזנטציה או פרסום באתר חיפוש עבודה, תהליך הכתיבה עלול להיות ארוך מכדי להיות משתלם עבור הכותב. עבור פרילנסרים, במקרים רבים מדובר גם בזמן עבודה שלא ניתן לחייב עבורו. החדשות הטובות הן שעם מעט ריכוז ותרגול, כל אחד יכול להפוך לכותב מהיר.
במאמר זה תוכל למצוא עצות שיהפכו אותך לכותב מהיר יותר, בלי לפגוע באיכות התוכן.
1. הכן קווי מתאר או מפה, כולל יעדים ברי השגה
יש סיבה טובה לכך שהמורה שלך בתיכון, ביקשה ממך לכתוב את ראשי הפרקים, לפני שתתחיל לכתוב את המאמר עצמו. קווי מתאר חיוניים לארגון המחשבות שלך ולקביעת כיווני החשיבה, לפני תחילת הכתיבה עצמה. לא משנה מה הנושא או הסגנון שלך. חיוני לנסח קווי מתאר. אם אתה מעדיך לארגן את המחשבות שלך באופן לינארי, כתוב את קווי המתאר שלך ומספר אותם. אם אתה מעדיף סגנון מרחבי, נסה לצייר תרשים זרימה או מפה שיארגנו את המחשבות שלך. בכל מקרה, אל תשכח להתייחס לקהל היעד.
2. תחזק רשימת נושאים ולוח זמנים
אם תשב לכתוב לפני שהחלטת על נושא מסוים, ההחלטות בדבר הנושא והכותרת עלולות לגזול ממך זמן רב – הרבה יותר ממה שאתה מעלה על דעתך. על מנת לחסוך זמן, שב פעם בחודש או פעם בשבוע כדי ליצור רשימת נושאים ולוח זמנים. זה יעזור לך לדעת על מה אתה כותב ומתי. אם אתה כותב עבור מספר לקוחות בו זמנית, זה יכול לשפר משמעותית את הפרודוקטיביות שלך. הידיעה על מה אתה כותב ומתי, תעזור לך לכתוב מהר יותר, תאפשר לך להגיש את עבודות הכתיבה בזמן ותפנה לך זמן שבו תוכל למצוא עבודות כתיבה נוספות באתרי חיפוש עבודה.
3. ערוך את התחקיר מראש
בעולם מושלם, היית מאגר חסר תחתית של מידע והיית כותב אך ורק על נושאים שבהם אתה מתמחה. בעולם האמיתי, סביר להניח שבסיומו של חיפוש עבודה ככתוב, תתבקש לכתוב על תחומים שידרשו ממך תחקיר. גם אם אתה כותב על נשוא המוכר לך היטב, תזדקק למקורות על מנת לבסס את הטיעונים שלך. אם עליך לערוך תחקיר נסה להשלים אותו לפני שתתחיל לכתוב. כאשר אתה מכין את רשימת הנושאים שלך, הכן במקביל רשימת קישורים למקורות. אסוף את המדע לפני שאתה יושב לכתוב. במהלך הכתיבה, אם תגיע לקטע שידרוש ממך להשיג יותר אינפורמציה, או למצוא מקורות נוספים, כתוב לעצמך הערה בולטת וחזור לפסקה הזו שנית בזמן העריכה. כתיבה מהירה תדרוש ממך תרגול רב, אבל הטיפ הזה, שמפריד בין הכתיבה לתחקיר, יכול לשפר משמעותית את מהירות העבודה שלך.
4. האורך לא קובע
האורך חשוב. אבל הוא לא הגורם החשוב ביותר. באופן כללי, קוראים ישקיעו זמן במאמרים ארוכים או קצרים, כל עוד התוכן הוא איכותי, מובן וכתוב היטב. מחקרים רבים מצביעים על כך שמה שקובע את מידת הקריאות של טקסטים ברשת, הוא לא האורך אלא הפורמט. הקוראים מחפשים ללא הרף אינפורמציה איכותית ברשת. לכן, הם פיתחו סגנון מהיר לאיתור מידע שימושי. כדי להפוך את התוכן שלך לקריא יותר, השתמש בבולטים ובכותרות משנה. מבדקים הוכיחו כי גולשים נוטים לדלג על פסקאות ארוכות. לכן, אל תחושב שמה שיותר ארך הוא בהכרח יותר טוב. חלוקת התוכן לפסקאות, תסייע לגולשים לקרוא אותו ותסייע לך להתנסח באופן ברור יותר.