האם האתר שלך עובר את מבחן 5 השניות?

עבודה מהבית

1… 2… 3… 4… 5…

חמש שניות. זה הזמן שיש לך לתפוס את תשומת הלב של המבקרים באתר האינטרנט של עסק הפרילנס שלך. כן, קראת נכון… רק חמש שניות!

מחקרים הוכיחו שוב ושוב שרוב המבקרים באמת גולשים. הם מקליקים במהירות מאתר אחד לאתר אחר עד שהם מוצאים את הפיתרון המושלם לבעיה שלהם. אם כל כך הרבה אתרים וכל כך הרבה מידע זמין, הגולשים מקבלים החלטות מהירות אם להישאר באתר שלך או לעבור במהירות למתחרים.

אם לא תפסת את תשומת ליבם מייד, הם ימשיכו הלאה. לכן, אתה בתור פרילנסר צריך להתבלט ולתפוס את תשומת הלב שלהם – במהירות. אתה יכול להעריך את הביצועים של האתר שלך בנושא הזה על ידי שימוש במבחן 5 השניות.

מהו מבחן 5 השניות?

מבחן 5 השניות הוא פשוט. המטרה שלך היא לתפוס את תשומת הלב של הגולשים המבקרים באתר שלך ב 5 השניות הראשונות של שהותם באתר. אם תצליח, הם ישארו באתר ויבדקו מקרוב יותר מה יש לך להציע.

נטפליקס הוא דוגמא מצויינת. בדף הבית שלהם מסר פשוט שמעביר בבירור מה יש להם להציע. “צפה בסדרות טלוויזיה וסרטים בכל זמן, בכל מקום”. יש להם גם קריאה מאוד חזקה לפעולה – “התחל את החודש חינם שלך”. ההודעה הזאת היא הדבר הראשון שהמבקרים באתר רואים. נטפליקס עברו את מבחן 5 השניות בהצטיינות.

אם הייתי מחפש סוג כזה של שירות (ואם הוא היה זמין בישראל…), הדף הזה בהחלט היה מתבלט והיה מפתה אותי לגלות יותר פרטים על השירות. הייתי גולל את הדף המטה ומגלה שאני יכול לעיין בספרייה של הסדרות והסרטים שלהם, כמו גם לראות את כל הפיצ’רים שהם מציעים. עכשיו, אני לא רק גולש בדף האינטרנט שלהם, גיליתי מה יש לנטפליקס להציע עבורי.

כיצד להריץ את מבחן 5 השניות על האתר שלך

יש מספר אפליקציות ושירותים שאתה יכול להשתמש על ממנת להריץ בדיקות שימושיות על האתר שלך. אני ממליץ על clueapp.com.

אתה יכול להכניס את האתר שלך בדף הראשי והם ייצרו בדיקה חינמית עבורך. ברגע שהבדיקה הושלמה, אתה פשוט שולח את כתובת ה url שלה לחברים ומשפחה, לפרילנסרים אחרים, או בעצם לכל אחד שיהיה מוכן לתת לך פידבק. החלק הנהדר במבחן הזה, הוא בנוי בצורה של סקר כיפי שלוקח רק 5 שניות, כך שיותר קל לבקש עזרה מאנשים! הם יהיו מוכנים לתת 5 שניות מזמנם, כך שלא אמורה להיות בעיה לקבל שיעור השתתפות גבוה.

מה לעשות עם התוצאות שלך

ברגע שקיבלת משוב מלפחות 20 אנשים, אתה תרצה לנתח את התוצאות. עלינו לבחון שני דברים ספציפיים מהמשוב שקיבלת.

– ראשית, האם יש לך מסר עיקרי ברור?

תסתכל על התוצאות שלך. אם אותן מילים וביטויים חוזרים על עצמם שוב ושוב, מזל טוב – יש לך מסר ברור, תמציתי. אם לא, נסה לחשוב על מספר דרכים להפוך את המסר העיקרי שלך לבולט יותר.

– שנית, האם המסר העיקרי תפס את תשומת הלב שלהם?

זה עשוי להיות קשה יותר לקבוע וידרוש בדיקות נוספות. ברגע שיש לך מסר ברור ותמציתי, נסה לשים את עצמך בהלך הרוח של הלקוחות הפוטנציאלים ושאל “האם המסר הזה יעצור אותי בחיפושים ויגרום לקרוא עליו יותר?” אם לא, עליך לשקול לשכתב את המסר העיקרי שלך, כך שהתשובה לשאלה למעלה תהיה “כן!”.

אודות המחבר:

. עקבו אחריי ב- Twitter / Facebook.