10 טיפים לשליחת הצעת מחיר אפקטיבית דרך אתרי פרילנס

עבודה מהבית

קהילת הפרילנסרים בישראל מנכסת לעצמה מדי שנה נתחי שוק גדולים חדשים של פרויקטים, וכפועל יוצא מכך שכירים רבים ממשים את עצמאותם כל העת. באופן ישר, גם מספר הפרויקטים לפרילנסרים קופץ מדי שנה משמעותית ומספק עבודה לעצמאים רבים. אולם, כיצד תוכלו לבדל את הצעתכם מהמתחרים ולקדם את עצמכם מול הלקוח? אומנם אין נוסחת קסם לשאלה הזאת, אך ישנם מספר צעדים משמעותיים שיכולים לעזור לכם הגדיל את סיכוייכם:

1. קראו פרטי הפרויקט בקפידה – הצעה שאיננה תואמת או איינה עונה על דרישות הלקוח, עלולה לגרום ללקוח בחוסר תשומת לב הפרילנסר וייתכן שכתוצאה מכך לדחות את הצעתכם. מלבד זאת, סביר להניח שישנם מציעים אשר יעמיקו את התעניינותם בהתקשרות מול הלקוח וכך יסללו את דרכם להתקשרות ישירה, שתקדם אותם על פני ההצעות האחרות. על כן, הקדישו זמן ותשומת לב לכל הצעה.
2. הגישו הצעה ברורה וממוקדת – קחו בחשבון שסביר להניח שהלקוח מקבל לתיבתו מספר לא קטן של הצעות מפרילנסרים אודות הפרויקט שפרסם ולכן ברור שהנ”ל לא יקרא כל מילה ושורה בהצעות שנשלחות אליו. על כן, מקדו את הצעתכם ורשמו רק את עיקרי הדברים שלדעתכם רלוונטיים וכך תמנעו מהלקוח להתעלם מהצעתכם.
3. צרו קשר עם הלקוח דרך “לוח ההתקשרות הפרטי” – לא בטוחים שההצעה משקפת נכונה את בקשתך הלקוח? חסרים לכם פרטים על מנת לתמחר נכונה את הפרויקט? שלחו ללקוח שאלה דרך “לוח ההתקשרות הפרטי” וקבלו מענה לשאלתכם. כך תוכלו לתמחר את הצעתם באופן נכון יותר.
4. הפניה לתיק העבודות – צרו תיק עבודות מושקע והפנו אליו את הלקוח בעת הגשת הצעתכם, בכדי שיתרשם ממומחיותכם.
5. פרטו בקצרה את תנאי העסקתכם בפרויקט – בעת הגשת ההצעה מומלץ להציג ללקוח את התנאים בהם אתם מוכנים לעבוד בפרויקט, על מנת למנוע מצבים בהמשך בהם תיאורטית עלולים להתגלות מחלוקות.
6. תמחרו באופן שהולם לדעתכם את מקצועיותכם – בשוק הפרילנסרים החופשי, ישנם טווח רחב של הצעות לכל פרויקט. לכן, היו תחרותיים, אך תמחרו את ביצועכם בצורה המשקפת לדעתכם נכונה את מקצועיותכם. אל תטעו לחשוב שהמחיר הנמוך ביותר הינו בעל סיכויי הזכייה הרבים ביותר. נהפוך הוא. לרוב, יבכרו הלקוחות לשכור את שירותיו של הפרילנסר על פי מומחיותו, ניסיונו, כישרונו והכימיה עימו.
7. בצעו הגהה לפני שליחת ההצעה – הקפידו לבצע הגהה לפני שליחת כל הצעה לפרויקט. הצעה בעלת שגיאות כתיב מורידה באופן אוטומטי את הערכת הלקוח כלפיה.
8. השקיעו בפרטים הקטנים – אל תתעצלו, עקבו אחר הצעותיכם ונסו ליצור קשר עם הלקוח מספר ימים לאחר הגשת ההצעה. זוהי גם הזדמנות טובה להוסיף פרטים נוספים חשובים שהשמטתם.
9. אל תמכרו את מרכולתכם בהתלהבות רבה מדי – התלהבות הינה דבר חיובי, אך מנה רבה ממנה יכולה להרחיק לקוחות.
10. היו עצמכם – אל תציגו מצגי שווא בנוגע לפרטים מומחיותכם בעבר או בהווה. יושר וכנות יזכו להערכה רבה יותר מצד הלקוח.

 בהצלחה!

אודות המחבר:

. עקבו אחריי ב- Twitter / Facebook.