5 דרכים להעלות מחירים בלי לאבד לקוחות – טיפ עבודה מהבית

לא משנה אם אתה עובד מהבית, בעל עסק קטן, או שכיר בחברה גדולה, כל עובד שואף להגדיל את השכר שלו ככל האפשר. רוב העובדים מהבית חוששים להעלות את המחירים. למה? כי אנחנו מ-פ-ח-ד-י-ם. אנחנו שואלים את עצמנו שאלות כמו: ‘האם באמת מגיע לי יותר?’, ‘מה אעשה אם הלקוח יעזוב בעקבות הבקשה?’, או ‘אם אני אפשל, יש דרך לתקן את זה?’. הניסיון מלמד שרוב החששות הללו אינם מוצדקים כלל. העלאה של התעריפים, לא רק תגדיל את הרווחים שלנו, היא גם תגרום לנו להיתפס על ידי הלקוחות כשווים ונחשקים יותר. לפניכם חמש דרכים בהן תוכלו להעלות את המחירים שלכם, בלי לאבד לקוחות.

מקדו את השירותים שאתם מציעים

הצעה של שירותים כללים כמו כתיבה או צילום, תקשה על הלקוחות לשלם לכם יותר, והם הרי מוצפים בהצעות כאלה. נסו להתמקד ככל האפשר בסוג מסוים של שירות ותנו ללקוח להרגיש כי השירות שאתם מציעים מיועד רק לו.

צלמים למשל, יתמקדו לרוב בנושאים ספציפיים כמו חתונות, ילדים או פורטרטים. הסיבה לכך פשוטה: כשהם מכריזים על עצמם כעל מתמחים בתחום מסוים, הם יכולים לבקש, ולקבל תשלום גבוה יותר תמורת עבודתם.

נסו למצוא את סוג השירות הממוקד ביותר שבאפשרותכם להציע. זה ייקח אולי קצת זמן, אבל זה ישתלם.

הפכו את העלאת המחירים לשגרה

כאמור, העלאת מחירים היא לא דבר פשוט. רוב אלה שבחרו בעבודה מהבית פשוט שומרים על שגרת מחירים קבועה ורק מפעם לפעם אומרים לעצמם ‘חבל שלא ביקשתי יותר’. במקום לחכות לרגע הנכון שיגיע, (רק שתדעו, הוא אף פעם יגיע בעצמו), נסו להפוך את העלאת המחירים שלכם לחלק משגרת העבודה.

אם תחליטו למשל, שאתם מעלים את המחיר שלכם בעשרה שקלים לשעה, בכל פעם שתגיעו לגיוס של חמישה לקוחות חדשים, תוכלו להשתחרר לגמרי מהחלק הרגשי של עליית המחירים. קיבלתם החלטה עסקית קרה נקייה והלקוח השישי ישלם על פי התעריף החדש. את האסטרטגיה הזו יהיה לכם קל גם להסביר ללקוחות, במידה וישאלו.

 הציעו שדרוגים ושירותים משלימים

דרך אפקטיבית נוספת להגדלת ההכנסות היא הצעה של שירותים משלימים. כך תוכלו להמשיך לגבות את אותם המחירים תמורת העבודה שלכם, אבל להשיג יותר הכנסות מכל לקוח.

לדוגמא: אם אתם מדפיסים חולצות טריקו, תוכלו להציע ללקוחות שלכם מהדורות מוגבלות במחירים גבוהים יותר, או למכור להם גם סלי רשת ייחודיים לאחסון החולצות שירכשו מכם. כך או אחרת, הגדלתם את ההכנסות.

קבעו את המחיר לא רק לפי שעה

אם העבודה שלכם מתומחרת לפי שעה, יכול להיות שיהיה לכם משתלם יותר לעבור לתמחור שבועי או אפילו חודשי.

תמחור חודשי יאפשר למעסיק לבחון את העבודה שלכם על בסיס רחב יותר, יחסוך לשניכם את ההתחשבנות היומית או השבועית ויוריד לכם מהראש את המכירה הבאה, לפחות לחודש מראש. מעבר לכך, בתשלומים על בסיס שבועי או חודשי מדובר בסכומים גדולים יותר ולכן כל העלאה באחוזים נמוכים, תהיה משמעותית מבחינת ההכנסות שלכם.

אפשרו ללקוחות שלכם לבחור לשלם יותר

חלקו את השירותים שאתם מציעים למספר דרגות, ותמחרו כל דרגת שירות בנפרד. לדוגמא: אתם יכולים לגבות עבור שירות בסיסי 50 ₪ לשעה ועבור שירות פרימיום 70 ₪ לשעה. צרו אבחנה ברורה בין סוגי השירותים שאתם מציעים ותנו ללקוחות שלכם לבחור באיזה סוג שירות הם מעוניינים. כך גם תוכלו לתת שירות טוב יותר, וגם לקבל תמורתו יותר כסף.

אודות המחבר:

. עקבו אחריי ב- Twitter / Facebook.