עבודה מהבית באינטרנט. הסיכונים הבריאותיים

עבודה מהבית

עבודה מהבית יכולה להיות מהנה מאוד, אך היא מלווה במספר סיכונים בריאותיים. מהם הסיכונים ואיך תתמודדו איתם? כל התשובות במאמר שלפניכם.

1. עבודה בישיבה

אנשים רבים שעיסוקם העיקרי הוא עבודה מהבית באינטרנט, יושבים רוב היום מול המחשב. ישיבה היא אחד המאפיינים הבולטים של עבודה באינטרנט. הסכנות הקשורות לסגנון החיים הזה, מתועדות היטב בספרות הרפואית. ישיבה רצופה מול המחשב בזמן עבודה באינטרנט, עלולה לגרום לעלייה במשקל, לחץ דם גבוה, ומצבים מסוכנים יותר כמו התקפת לב.

אפשר להילחם בהשפעות של העבודה בישיבה, על ידי פעילות גופנית. נסו לעשות הפסקה לצורך פעילות גופנית לפחות פעם ביום. אופני כושר או משקולות יד, יכולים לעזור לכם להמשיך לשמור על הבריאות בזמן עבודה מהבית באינטרנט.

2. מתח

עבודה מהבית באינטרנט עלולה להיות עיסוק מלחיץ. לוחות זמנים קפדניים או לקוחות לא נעימים, הם חלק בלתי נפרד מהמכלול הקרוי עבודה באינטרנט. מעבר לאי הנעימות, הם עלולים ליצור מתח ולהפוך את היום שלכם לגיהינום של ממש. תקופות ארוכות של לחץ ומתח בזמן עבודה באינטרנט, עלולות לגרום ללא מעט בעיות בריאותיות, כמו תשישות וחוסר שינה. המתח יחליש את הגוף שלכם והפוך אתכם לפגיעים יותר למחלות שונות.

כדי להילחם במתח, בזמן עבודה מהבית באינטרנט, נסו לפתח הרגלים בריאים ולשמוע על רוח טובה. תעשו לעצמכם טובה. אם נראה לכם שלקוח מסוים עומד להפוך את החיים שלכם לבלתי נסבלים, וותרו על הפרויקט, ולא משנה כמה מפתה אותה עבודה באינטרנט שהוא מציע לכם.

3. בידוד

עבודה מהבית באינטרנט, כשמה כן היא, נעשית מהבית. אנשים רבים שעוסקים בתחום, נמצאים בבית כל ימות השבוע. יש כאלה שאפילו לא יוצאים מהבית במשך כל היום. לבידוד עלולות להיות השפעות שליליות על המצב הנפשי. אנשים שנמצאים יותר מדי זמן לבדם, יכולים למצוא את עצמם במצב של דיכאון קליני.

מצד שני עבודה מהבית באינטרנט לא חייבת להפוך אתכם למתבודדים. ארגנו לעצמכם מספר פגישות קבועות מחוץ לבית במהלך החודש, עם חברים, בני משפחה, או עמיתים שעיסוקם הוא עבודה מהבית. אם אתם גרים במקום מרוחק וקשה לכם להיפגש פיזית,

נסו לעשות את זה באמצעות האינטרנט.

4. פציעות לחץ מתמשך

עבודה מהבית באינטרנט, הכרוכה בהמון הקלדה, עלולה לגרום לפציעות לחץ מתמשך, שתסמונת התעלה הקרפלית היא אחת התוצאות הלא נעימות שלה. התסמונת תגרום לכם לא רק לכאבים ולאי נעימות, אלא גם לירידה משמעותית בתפוקה וביכול להשתכר כראוי.

כדי להימנע מפציעות לחץ, נסו לעשות הפסקות קבועות בזמנים קבועים, שימו לב לתנוחת הישיבה שלכם והקפידו על סביבת עבדה ארגונומית

5. מחסור בוויטמין די

הזכרנו כבר כי עבודה מהבית באינטרנט גורמת במקרים רבים לעוסקים בה להישאר בבית כל היום. הזכרנו את ההשפעה של אורח החיים הזה על מצב הרוח בזמן עבודה מהבית באינטרנט אבל לא דיברנו עוד על וויטמין די.

אנשים שאינם שותים מוצרי חלב ולא נחשפים מספקי לאור השמש, עלולים לסבול ממחסור בוויטמין די. כל מה שצריך לעשות כדי להילחם בסיכון הזה, הוא פשוט לפסיק מדי פעם את העבודה באינטרנט ולצאת לתפוס קצת שמש.

6. השמנה

עבודה מהבית באינטרנט מעמידה את העוסקים בה בסכנת השמנה. אחרי הכול, אתם כל היום בבית, המקרר נמצא מעבר לקיר ואף אחד לא יראה שזללתם את פרוסת העוגה שנשארה מאתמול. הצרה היא שזה גם משמין וגם לא בריא.

הרחיקו את המזון הלא בריא מהבית ומלאו את המקרר במזון טעים אבל שיהיה גם בריא ודל קלוריות.

אודות המחבר:

. עקבו אחריי ב- Twitter / Facebook.