עבודה מהבית- 12 דברים שאסור לעשות במדיה החברתית

עבודה מהבית

מדיה חברתית היא כלי שיווקי יעיל ומשתלם שיכול לעזור לך להשיג עבודה נוספת מהבית ולכן עליך להתייחס אליה בשיא הרצינות. הבעיה היא, שפרילנסרים רבים אינם מצליחים לתרגם את נוכחות הרשת שלהם להכנסות בגלל הטעויות שהם עושים. במאמר זה אספנו 12 דברים שאסור לעשות במדיה החברתית, אשר העונש עליהם עלול להתבטא בהפסד של מעסיקים ופרויקטים.

1. לפרסם פרופיל ללא תמונה- פרופיל חסר תמונה, עלול לגרום ללקוחות להתייחס אליך כאל עוד מפיץ של הודעות זבל. מחקרים הוכיחו כי רוב משתמשי הרשתות החברתיות מעדיפים פרופילים הכוללים תמונות. אם אתה חושש לחשוף את פניך, השתמש בגרסה מוקטנת של הלוגו שלך.

2. להעלות תמונה לא הולמת-  עליך לזכור כי אתה פועל במדיה החברתית על מנת להשיג יותר עבודה מהבית. אל תפיץ ברשתות החברתיות תמונות שלא היית רוצה להציג באתר המקצועי שלך או בתיק העבודות.

3. לפרסם פרופיל כולל קורות חיים- אחת הדרכים בהן אני בוחר את החברים שלי ברשתות  החברתיות, היא הפרופיל שלהם. פרופיל מוצלח חייב להציג את היכולות שלך. למעסיקים פוטנציאליים אין זמן לניחושים, לכן אם אתה רוצה להשיג יותר עבודה מהבית בעזרת הרשת החברתית, צרף קורות חיים לפרופיל שלך.

4. לצרף קישור לאתר או לבלוג- אחת הטעויות הגדולות ביותר שאפשר לעשות, היא לתחזק פרופיל פעיל ברשת חברתית ללא קישור לאתר או לבלוג. ללא קישור לאתר מקצועי או בלוג  יהיה קשה מאוד למעסיקים פוטנציאליים  להתרשם ממך או לפנות אליך.

5. לשלוח הודעות בכיוון אחד- הודעות חד כיווניות הן הודעת ששלחת לגולשים שאינם מוגדרים כחברים שלך. במידה ולא קיבלת תגובה, כנראה שהודעות ששלחת הגיעו לכתובת לא נכונה.

6. להתעלם מפניות ישירות- כשם לא תתעלם מאדם שניגש אליך ואומר ‘שלום’, אסור לך להתעלם מפניות אישיות ברשת החברתית. כל פניה מסוג זה יכול לפתוח עבורך דלת לעוד עבודה מהבית.

7. לא לשתף תכנים ללא מחשבה- לתכנים שאתה משתף ברשתות החברתיות יש השפעה על הדרך בה רואים אותך המעסיקים הפוטנציאליים. אם אתה רוצה להשיג יותר עבודה מהבית באמצעות הרשתות החברתיות, ודא כי התכנים שאתה משתף לא יזיקו לדימוי שלך.

8. לא לשתף באופן אוטומטי- אחרי תקופה מסוימת של פעילות במדיה החברתית, אתה יכול למצוא את עצמך משתף שוב ושוב תכנים מאותו מקור בלי לבדוק אותם. הימנע מכך. למרות שאתה מכיר היטב את המקורות שלך, קרא בקפידה את כל התכנים שלהם לפני שאתה משתף.

9. לא לשתף “זבל”- וודא כי העוקבים שלך ידעו להעריך את התכנים שאתה משתף. במיוחד מעסיקים פוטנציאליים. בדיחות למשל הן די מסוכנות. קח בחשבון כי בדיחה שיכולה להצחיק מספר אנשים, עלולה להכעיס אנשים אחרים ובכך למנוע ממך לזכות בעוד עבודה מהבית.

10. לא לשתף הצעות מכירה בלבד- גם אם הסיבה היחידה לכך שאתה פעיל ברשת חברתית הוא זכייה בעוד עבודה מהבית, קח בחשבון ששיתוף הצעות מכירה בלבד הוא הדרך המהירה ביותר להפסיד חברים. לפני שאתה מתחיל להציע את שירותיך, נסה לבסס קשרים אישיים עם החברים או העוקבים שלך.

11. לא להתווכח און-ליין- את הוויכוחים עדיף לשמור לשיחות פרטיות. אם מישהו מנסה לגרור אותך לוויכוח נסה להתעלם ממנו. הרשתות החברתיות הן לא המקום הראוי להתעמת בו עם חברים ובני משפחה.

12. לשתף תלונות- שיתוף של תלונות או השמצות בקשר למעסיקים קיימים, עלול לפגוע משמעותית בסיכויים שלך לזכות בפרויקטים מטעם מעסיקים פוטנציאליים. אף מעסיק לא יירצה להיות היעד הבא לתלונות הפומביות שלך.

     

אודות המחבר:

. עקבו אחריי ב- Twitter / Facebook.