עבודה מהבית וקשיים בתקשורת עם הלקוח

עבודה מהבית

האם אי פעם במהלך עבודה מהבית, חווית קושי בתקשורת עם הלקוח? רוב הסיכויים שכן. אל תדאג אתה לא היחיד. כמו במערכות יחסים אחרות, גם במהלך עבודה מהבית, קשיים בתקשורת עלולים לגרום בעיות, ואפילו לגרום לך להפסיד פרויקטים. למרבה המזל, קיימות מספר דרכים ידועות  להתגבר על קשיים בתקשורת, הקשבה למשל. הפרילנסרים הטובים יותר יודעים כי הקשבה למעסיק, אינה נופלת בחשיבותה ממה שהם אומרים לו.

המאמר הבא כולל מספר עצות פשוטות שייסעו לך לשפר את יכולות התקשורת שלך, בעת עבודה מהבית:

כמה דברים שצריך לדעת על תקשורת  

כאשר רוב האנשים, חושבים על תקשורת בין אישית, הם חושבים על המילים הנאמרות. (במקרה של תקשורת באמצעות אימייל הם חושבים על המילים שנכתבות). למרות שלמילים הנאמרות יש חלק חשוב בתקשורת, תקשורת טובה באמת מורכבת גם ממספר גורמים נוספים. קיימים שני סוגי תקשורת בין-אישית שעליך  להכיר:

  1. תקשורת מילולית.  תקשורת המתבצעת באמצעות מילים בכתב או בעל פה. רוב האנשים מתייחסים לתקשורת המילולית כאל דרך התקשורת היחידה.

  1. תקשורת לא מילולית. תקשורת המורכבת מסימנים לא מילוליים. מורכבת בעיקר משפת גוף, טון דיבור והבעות פנים.

למרות שרוב הפרילנסרים מתמקדים בעיקר בתקשורת מילולית, עליך להבין כי התקשורת הלא מילולית חשובה במידה זהה. במהלך עבודה מהבית, תפגוש מן הסתם מעסיקים שלא יחשפו בפניך את כל הכוונות שלהם. מעסיקים מסוימים עלולים אפילו להסתיר ממך את האמת. תקשורת לא מילולית תאפשר לך לזהות את הנקודות אותן עליך לחקור היטב, כדי לפענח את הכוונות האמיתיות של המעסיק.

גם אם אינך נפגש עם המעסיק פנים אל פנים, תוכל לאתר את הנקודות הללו, בכך שתקדיש תשומת לב לקולו בזמן שיחת טלפון. שיפור יכולות ההקשבה שלך יהפוך אותך לאיש מקצוע טוב יותר ויאפשר לך להשיג יותר עבודה מהבית.

4 צעדים קלים לשיפור יכולת ההקשבה שלך:

 

אם אתה מאמין שיכולת הקשבה משופרת, תסייע לך בעבודה מול המעסיקים הנוכחיים שלך ותעזור לך להשיג יותר עבודה מהבית, אתה מוזמן לעקוב אחר ארבעת הצעדים הבאים:

1. התבונן- הקשב גם בעזרת העיניים. אם אתה בפגישה עם המעסיק שים לב לתנוחת הישיבה שלו ולהבעות הפנים. האם הוא נראה משוחרר ורגוע או שמא הוא עושה רושם לחוץ ומתוח? שפת הגוף של המעסיק תעזור לך ללמוד עליו לא מעט פרטים. לקוח יכול להיראות לחוץ בגלל שהוא מסתיר ממך משהו, או בגלל שהוא מרגיש לא נוח בקשר לפרויקט.

2. הקשב- כאשר המעסיק מדבר, הקדש לו את מירב תשומת הלב. אל תתפרץ לדבריו ואל תעסיק את עצמך במחשבות על תשובה מיידית לדבריו. הקפד לסכם את דברי המעסיק ושים לב לטון הדיבור שלו. טון דיבור חד וחסר סבלנות עלול להעיד על כך שהמעסיק מוטרד או לחוץ.

3. חזור על הדברים- לאנשים רבים קשה לבטא את עצמם בבירור. הם אינם עושים זאת בכוונה, אולם לעיתים קרובות הם עלולים להשמיט פרטים מסוימים, שיכולים להיות חיוניים עבורך. חזרה בקול על התובנות שלך מתוך דברי המעסיק, יכולה לעזור לו להעביר אליך את המסרים במלואם ולמנוע אי הבנות.

4. אל תתבייש לשאול-  שאלות רלוונטיות יכולת למנוע לא מעט אי הבנות בין פרילנסרים למעסיקים, במהלך עבודה מהבית. אם אינך מבין חלק מדברי המעסיק, אל תתבייש לבקש הבהרות.

אל תגביל את השאלות שלך רק לדברי המעסיק. שאל אותו גם לגבי אותות לא מילוליים שאתה קולט ממנו. שאלות כמו: ‘אתה נראה לא מרוצה מהאתר שלך, יש משהו שאני יכול לעשות כדי לעזור?’, הן לגיטימיות בהחלט.

אודות המחבר:

. עקבו אחריי ב- Twitter / Facebook.