להיות פרילנסר ולהתקדם מקצועית

עבודה מהבית

רוב האנשים עובדים כשכירים במקומות עבודה מסודרים ומגיעים כל יום בבוקר לעבודה ואחר הצהריים (או בערב) הולכים. זוהי צורת עבודה אחת והיא בהחלט מכובדת ובעלת פוטנציאל רב. אך יש כאלה שממש לא מתאים להם לעבוד בשביל מישהו אחר והם רוצים להיות הבוסים של עצמם. ישנם אנשים שמעדיפים לעבוד מהבית או בכל יום אצל לקוח אחר. וישנם גם כאלה שלא רוצים להתחייב למקום עבודה אחד לזמן ארוך. אז מה עושה אוכלוסייה זו? אנשים אלה עובדים כפרילנסרים (כלומר כעצמאיים) במגוון רחב של תחומים. בכתבה זו נעסוק בעולם של הפרילנסרים וננסה לתת כמה טיפים חשובים.

באילו תחומים עוסקים פרילנסרים?

יש לא מעט תחומים בהם פרלינסרים יכולים לעסוק ולהצליח. יש כיום פרלינסרים בתחום התוכן, האינטרנט, הפרסום, יחסי הציבור, קידום אתרים, עריכת דין, חשבונאות, ולמעשה כמעט בכל תחום אפשרי. בניגוד לאדם העובד בחברה או לאיש עסקים שהוא בעלים של חברה, פרילנסרים מוגדרים לרוב כעוסקים מורשים או כעוסקים פטורים, והם נותנים שירותים ללקוחות שלהם. למשל – כותב תוכן איכותי יכול לכתוב תכנים לעיתונים, מגזינים, אתרי אינטרנט, בלוגים ולמעשה לכל אדם או גוף הזקוק לתוכן. מקדם אתרים פרילנסר מקדם את האתרים של הלקוחות שלו ומתרגם פרילנסר מתרגם מסמכים ללקוחות שלו. למעשה, פרילנסר נותן שירותים דומים לאלה שנותנים השכירים, אך הוא עושה זאת באופן עצמאי ולא כחלק מחברה. מצד אחד זהו יתרון גדול כי הפרילנסר הוא עצמאי, מחליט מתי לעבוד ועבור מי ויש לו בדרך כלל יותר חופש אישי ומקצועי מאשר לשכיר, אך יש גם חיסרון גדול – בניגוד לשכיר, הפרילנסר צריך להשיג לקוחות ולרדוף אחריהם! זהו החלק החשוב ביותר עבור כל פרילנסר – בניית מאגר לקוחות גדול ומכובד שיצדיק את העבודה העצמאית ושישתלם גם כלכלית.

כיצד ניתן להגדיל את הרווחים?

פרילנסר איכותי לעולם לא יכול “לשקוט על השמרים”. עליו כל הזמן ללמוד, להתפתח, להתקדם ולהשיג לקוחות חדשים. אין זה משנה באיזה תחום בחרתם להיות פרילנסרים, אם לא תלמדו ותתפתחו, תאבדו את הלקוחות שלכם שיעברו לפרילנסרים מקצועיים ומשכילים יותר. לכן, מומלץ מאוד, במקביל לעבודה השוטפת, גם להשקיע בלימודים בתחום בו אתם עוסקים. פרילנסרים רבים נרשמים למסלולי לימודי ערב שונים או אפילו רוכשים תארים ראשונים ושניים בתחומים בהם הם עוסקים. פרילנסר הרוצה להתקדם מקצועית חייב, בראש ובראשונה, כל הזמן ללמוד. עניין חשוב נוסף הוא הגדלת מעגל הלקוחות. על מנת להשיג לקוחות חדשים ולשמר את הישנים, כדאי מאוד להשקיע בפרסום או ביחסי ציבור. בעידן האינטרנט ניתן לפרסם את העסק כמעט בחינם או בעלות נמוכה מאוד, באמצעות הקמת אתר אינטרנט פשוט, דף בפייסבוק, אתר סלולארי, השתתפות בפורומים ועוד. ללא פרסום איכותי ורציף, קשה מאוד להשיג לקוחות חדשים ולהתקדם מקצועית. לעיתים הפרסום הזה עולה כסף רב (למשל יחסי ציבור, מודעות בעיתונות, פרסום באינטרנט ועוד), אך ניתן בהחלט גם לפרסם את העסק שלכם בעלויות נמוכות עד אפסיות.

 

עוד כמה טיפים חשובים

מלבד שני הנושאים החשובים ביותר – לימודים למטרת העשרת הידע והתמקצעות ופרסום איכותי של העסק שלכם, כדאי להשקיע גם בעוד כמה נושאים חשובים. למשל – שירות לקוחות איכותי. באמצעות שירות לקוחות ברמה הגבוהה ביותר ניתן בהחלט להתקדם מקצועית מכיוון שאם השירות שלכם יהיה איכותי, הלקוחות שלכם ימליצו עליכם לחברים ומכרים שלהם וכך תגדילו את מעגל הלקוחות. כדאי מאוד להשקיע גם ביחסי האנוש ובקשרים אישיים עם הלקוחות שלכם (כאשר זה מתאפשר). ככל שתהיו יותר “קרובים” ללקוחות שלכם, ותתנו להם גם קצת מעבר לשירות עליו משלמים לכם, כך הם יישארו איתכם יותר זמן וגם ימליצו עליכם לאחרים. וכמובן – חשוב תמיד להיות עם היד על הדופק מבחינת התמחור שלכם. מומלץ שהתמחור שלכם לא יהיה גבוה מדי (מכיוון שאז פשוט יעברו למתחרים הזולים יותר), אך גם לא נמוך מדי, על מנת שתוכלו להרוויח בכבוד.

לסיכום, חייו של פרלינסר הם לא קלים בכלל, אב עבור רבים, הדרך הקשה וההשקעה הרבה שווים את המאמצים ואת החופש שיש לפרילנסרים לעומת שכירים. אם תבצעו את ההמלצות המוצגות בכתבה זו תגדילו את הסיכויים שלכם ליהנות מהיתרונות הרבים שיש לפרילנסרים וגם ליהנות מהצלחה כלכלית גדולה!

אודות המחבר:

. עקבו אחריי ב- Twitter / Facebook.