רוצה יותר עבודה מהבית? תרים את הטלפון

עבודה מהבית

אף אחד לא אוהב לענות לטלפונים בזמן העבודה מהבית. זה מובן לחלוטין. שיחות טלפון ארוכה עם מעסיקים עלולות להיות לא נעימות ובנוסף לגזול ממך זמן עבודה יקר. מצד שני, הימנעות משיחות טלפון, עלולה להיות מסוכנת. במאמר זה, אנסה להסביר מדוע אסור לך לוותר על השימוש בטלפון, אתמודד עם מספר הבעיות בהן נתקלים פרילנסרים במהלך שיחות טלפון, ואנסה להציע פתרונות לבעיות אלו.

עבודה מהבית ושיחות טלפון. היתרונות

קיימים יתרונות רבים לשימוש בטלפון במהלך עבודה מהבית, בניהם:

שיחות עם אנשים אמיתיים. שיחת טלפון תזכיר למעסיק כי אתה אדם אמיתי ולא רק פרילנסר חסר זהות. שיחת טלפון יכולה להוות צעד חשוב ביצירת מערכות יחסים ארוכות טווח עם מעסיקים.

העדפה אישית. רוב בני האדם מעדיפים צורת תקשורת אחת על פני האחרות. יש אנשים שמרגישים נוח בפגישות, אחרים מעדיפים את המייל. מסתבר שלא מעט אנשים מעדיפים לשוחח בטלפון.

משא ומתן יעיל יותר. בשנים האחרונות גדל משמעותית מספר שיחות הטלפון שאני מקיים עם מעסיקים. במשך הזמן שמתי לב כי הקשר האישי שנוצר במהלך השיחות, משפר באופן משמעותי את איכות הדיון.

אמינות. שיחות טלפון יעזרו לך להיתפס על ידי המעסיק כפרילנסר אמין יותר. מעסיקים רבים יתייחסו אליך כאל מקצוען רק לאחר שישוחחו איתך בטלפון.

תקשורת טובה יותר. שיחות טלפון עם מעסיקים במהלך עבודה מהבית יאפשרו לך לשמוע את הטון בו נאמרים הדברים, ובכך להפחית באופן משמעותי את כמות אי-ההבנות בינך לבין המעסיק.

עבודה מהבית ושיחות טלפון. הסיכונים

שיחות טלפון במהלך העבודה מבית מלוות במספר סיכונים:

בזבוז זמן. שיחות טלפון עלולות לגזול ממך זמן רב. במקום להתקדם עם הפרויקט, אתה עלול למצוא את עצמך מאזין לסיפורים על חיית המחמד של המעסיק, בני משפחתו, או  החופשה האחרונה שלו.

ייעוץ חינם. מעסיקים פוטנציאליים עלולים לנצל את שיחת הטלפון כדי לקבל ממך ייעוץ חינם, עוד לפני שהם החליטו להעסיק אותך.

סיכומים שגויים. את מה שנאמר בעל פה קל מאוד לשכוח, במיוחד לאחר שבוע או שבועיים.

מתח. אם אתה טיפוס ביישן או חסר ניסיון בקשר עם לקוחות, שיחת טלפון עלולה לגרום לך חרדה או מתח ובכך לפגום ביעילות שלך.

הפרעות. פרילנסרים רבים לא מוסרים מספר הטלפון שלהם למעסיקים. הם עושים זאת  כדי להימנע מהצורך לענות לטלפון בעיצומו של יום עבודה.

איך תהפוך את שיחות הטלפון שלך ליעילות יותר

קיימות מספר דרכים בהן תוכל להפוך את שיחות הטלפון שלך עם המעסיק  ליעילות יותר:

תן למעסיק לדבר. שאל שאלות אסטרטגיות והקשב למעסיק בהקפדה. במקום לספר למעסיק כיצד אתה מתכוון לבצע את הפרויקט, תן לו להרגיש כי אתה מבין את הצרכים שלו.

אל תסטה מהנושא. אם במהלך השיחה המעסיק מנסה לשנות את הנושא, היה אדיב אך החלטי. אתה תמיד יכול לומר משהו כמו: ‘זה באמת מאוד מעניין, אבל בוא נחזור לדבר על האתר שלך’.

קבע מועדים לשיחה. על מנת למנוע הפרעות במהלך העבודה מהבית, הפעל את התא הקולי שלך והשתדל לבדוק אותו לעיתים רחוקות ככל האפשר. במסגרת ההודעה הקולית שלך, כדאי שתוסיף משפט כמו: ‘אשתדל לחזור אליכם תוך 24 שעות’, וכן הפנייה לתיבת הדואר האלקטרוני שלך.

הקצב את זמני השיחות. הערך את הזמן שיידרש לשיחה וציין אותו באוזני המעסיק. באפשרותך להשתמש בפגישה שנקבעה מראש, או בשיחת טלפון נוספת כתירוץ לסיום השיחה.

סכם את השיחה בכתב. לא פשוט לזכור את כל הדברים שנאמרו בשיחת טלפון. לכן, כדאי שתסכם את השיחה בכתב מיד לאחר שהנחת את השפופרת. שלח את הסיכום הכתוב למעסיק ובקש ממנו הערות או תיקונים לפרטים שסיכמת.

 

אודות המחבר:

. עקבו אחריי ב- Twitter / Facebook.