פרילנסר – 8 מדדים שחייבים לבדוק בסוף השנה

עבודה מהבית

סוף השנה אמנם מאחורינו, אולם עדיין לא מאוחר מכדי לסכם את השנה שעברה. במאמר זה מוצגים שמונה מדדים שכל פרילנסר חייב לבדוק עם סיומה של כל שנה, על מנת שיוכל להתנהל באופן יעיל יותר בשנה שאחריה.

 

1. סך כל ההכנסות השנתיות שלך. כמה כסף הרווחת השנה? מדובר בסך כל ההכנסות שלך, לפני מיסים, הוצאות, משכורות ועוד.

גידול שנתי בהכנסות.  בכמה אחוזים גדלו ההכנסות שלך יחסית לשנה הקודמת. על מנת לחשב את הגידול השנתי בהכנסות, תוכל להשתמש בנוסחה הבאה: [(הכנסות שנה נוכחית-הכנסות שנה שעברה)/ הכנסות שנה שעברה] * 100. המשמעות של 100% גידול היא שהכפלת את הכנסותיך פי 2. המשמעות של 50% גידול היא הכפלת ההכנסות ב- 1.5 וכן הלאה.

היקף פרויקט ממוצע. כמה כסף הכנסת בממוצע עבור פרויקט במהלך השנה. נתון זה יכול להשפיע על בחירת תחומי ההתמחות שלך, או לסייע לך בגילוי פערים בין הצעות המחיר השונות שהגשת. בעזרת היקף הפרויקט הממוצע, תוכל להעריך את השכר הממוצע שלך, ואף לקבוע יעדי הכנסות לשנה הבאה.

הכנסה ממוצעת ממעסיק. נתון זה יסייע לך להעריך את ערכם של המעסיקים השונים שלך, לקבל החלטות שיווקיות לשנה הבאה, ולהחליט על איזה מעסיק כדאי לשמור וממי עדיף להיפרד. השווה את ההכנסה הממוצעת ממעסיק, להיקף הפרויקט הממוצע. במעסיקים שההכנסות מהם נמצאות באופן קבוע מתחת לממוצע, תצטרך להשקיע יותר מאמצים שיווקיים בשנה הבאה.

דו”ח רווח והפסד. זה לא בדיוק מדד, אלא אוסף של סוגי מידע שונים. דו”ח רווח והפסד חודשי, יעזור לך לדעת בדיוק כמה כסף אתה מכניס מדי חודש וכמה אתה מוציא. שימוש נכון בדו”ח רווח והפסד, יסייע לך לשלוט בהוצאות שלך ויעזור לך בהכנת תקציב מסודר לחודשים הבאים.

הכנסה חודשית. באמצעות דו”ח רווח והפסד, תוכל לקבל את נתוני ההכנסה החודשיים שלך. הצג אותם בגרף ונסה לזהות את המגמות. הגדרה של תקופות חלשות ושל תקופות חזקות יותר, תסייע לך בתכנון השנתי.

הכנסה חודשית ממוצעת. חישוב ההכנסה החודשית הממוצעת, יאפשר לך לבדוק את יעילות מאמצי השיווק והמכירות שלך. על פי ההכנסה החודשית הממוצעת תוכל להעריך את ביצועיך החודשיים ולקבל החלטות בהתאם. אני משתמש בנתון הזה כדי לקבוע יעדי הכנסה חודשיים לרבע הראשון של השנה. יעדים אותם אני מעלה מדי רבעון.

חלוקת ההוצאות לקטגוריות רחבות. בנוסף לקטגוריות ספציפיות כמו: נסיעות, ארוחות, צרכי משרד וכו’, אני מחלק את ההוצאות שלי לקטגוריות רחבות: מיסים, הוצאות, משכורות וחיסכון. בדרך זו מתאפשר לי מבט רחב על חלוקת ההוצאות.

כאשר כל הנתונים הללו לפניך, אתה יכול לקבוע על פיהם את היעדים שלך. אני מתחיל בדרך כלל בכך שאני לוקח את הסכום שהרווחתי עבור העבודה מהבית במהלך השנה הקודמת, ומחשב את אחוז הגידול החודשי הרצוי. לדוגמא: אם בשנה הקודמת הרווחתי 16,000 ₪ לחודש, אני קובע יעד של 20,000 ₪ לחודש ברבעון הראשון של השנה הנוכחית.

 

 

 

חלוקת ההוצאות לקטגוריות רחבות, עוזרת לי, בשלב השני, לדעת על מה הוצאתי את אותם 16,000 ₪ בכל חודש. אל תעתיק את נתוני ההוצאות מהשנה שעברה, התאם אותם לתחזיות שלך לגבי השנה הבאה, כדי שתוכל לחזות אילו סכומים תוציא על מיסים, חיסכון, משכורת והוצאות.

שימוש נכון בשמונת המדדים הללו, יעניק לך תמונה רחבה של העסק שלך על בסיס שנתי, ויאפשר לך לקבוע יעדים חדשים לשנים הבאות. אני ממליץ לך לנסות את המדדים הללו  ומבטיח לך שתהיה מופתע ממה שתוכל ללמוד מהם.