עבודה מהבית – מהי השאלה היחידה שבאמת מעניינת מעסיקים?

עבודה מהבית

פרילנסרים עושים מאמצים רבים לזכות בלקוחות נוספים ופרויקטים חדשים. ייתכן שגם אתה נמצא כרגע בעיצומו של מאמץ מסוג זה. חשוב שתדע: אתה לא לבד. ‘איך לזכות בפרויקטים חדשים?’ היא למעשה אחת השאלות הנפוצות ביותר הנשאלות על ידי פרילנסרים בארץ ובעולם. קיימות לא מעט טכניקות יעילות לזכייה בפרויקטים חדשים וכולן מסתכמות בשאלה אחת ובתשובה אחת. במאמר זה אחשוף בפניך את השאלה היחידה שבאמת מעניינת מעסיקים ואסביר כיצד כדאי לך לענות עליה.

זה לא אתה

התחלת לעבוד מהבית על מנת שתוכל להגשים את החלומות שלך. אתה הוא זה שעושה את כל העבודה, ואתה מקבל את כל השכר תמורתה. הגיוני לחשוב כי הפעילות שלך כפרילנסר, סובבת סביבך, אך זוהי טעות. עבודה מהבית תאפשר לך אמנם להגשים חלומות ולהשיג יעדים אישיים, אולם אם תתמקד בהגשמת החלומות שלך בלבד, יהיה לך קשה מאוד לשרוד מבחינה כלכלית.

את המעסיקים הפוטנציאליים, לא מעניין  אם אתה מגשים את החלומות שלך או לא. רוב הסיכויים שהם אפילו לא מעלים על דעתם את השאיפות והיעדים שלך. זה אולי יפתיע אותך אבל הסיבות לשמן הם פנו אליך שונות לחלוטין. ובכן, במה מתעניינים המעסיקים? איזו שאלה חשובה להם באמת? מעל ומעבר לכל ספק, יש רק דבר אחד שהם צריכים לדעת:

מה אתה יכול לעשות בשבילי?

די פשוט לא? אם תצליח לענות לשאלה, תזכה ביותר עבודה מהבית, אם לא תצליח לא תזכה. למעסיקים לא משנה אם בזמן שאתה עובד עבורם, תגשים את החלומות שלך. אבל בסופו של דבר הם רוצים לדעת איזה ערך הם יוכלו להפיק מכך שיעסיקו אותך. אם אתה רוצה להצליח כפרילנסר, אסור לך להשאיר את השאלה הזו ללא מענה.

איך להשיב לשאלה

בפסקה הקודמת השתמשתי במילת מפתח. האם אתה יכול לזהות אותה? ‘ערך’. זוהי מילת המפתח. פירוט הערכים אותם יוכל המעסיק להפיק מהקשר איתך הוא שלב חיוני במיוחד בדרך לזכייה בפרויקט. למרבה ההפתעה, פרילנסרים רבים נכשלים בשלב הזה.

לפניך דוגמא (בדויה) שתציג בפניך את הדרך שבה פרילנסר (בדוי) בשם יוסי, משווק את עצמו.

“יוסי לוי הוא מעצב גרפי בעל למעלה מ- 12 שנות ניסיון בעבודה מול החברות הגדולות ביותר במשק הישראלי. יוסי הוא בעל תואר ראשון בעיצוב. זהו קישור לתיק העבודות של יוסי’.

הדוגמא הזו עוסקת כולה ביוסי. היא נפתחת בהצגה של שמו ולאחר מכן עוסקת בפרטים הנוגעים אליו. מעסיקים פוטנציאליים ייאלצו לנחש אילו תועלות הם יוכלו להפיק מהעסקתו של יוסי כפרילנסר. למרבה הצער, לרוב המעסיקים הפוטנציאליים אין זמן לניחושים.

לפניך דוגמא נוספת שבה יוסי יכול לשווק את עצמו בלי לוותר על מסירת הפרטים.

‘אתה זקוק לעיצוב חדשני ושיגרום לחומרים השיווקיים להשיג בולטות מול המתחרים. ליוסי לוי יש יכולת (קישור לתיק העבודות) וניסיון (12 שנות עבודה מול החברות הגדולות במשך הישראלי), המאפשרים לו לספק לך את כל מה שתצטרך, כדי לבלוט בשוק תחרותי’.

שמת לב להבדל? הדוגמא השנייה נפתחת בערכים שהמעסיק הפוטנציאלי יוכל להפיק מיוסי. את איזה יוסי אתה היית מעסיק? את יוסי מהדוגמא הראשונה או את זה מהשנייה?

 

 

מה עושים עכשיו?

הבט בקפידה בפרופיל המקצועי שלך, באתר, בבלוג ובשאר האלמנטים והמדיות השיווקיות בהם אתה משתמש כדי לפנות למעסיקים פוטנציאליים. האם האלמנטים הללו עוסקים בך, או הערכים ובתועלות אותן יכולים המעסיקים להפיק מקישוריך ומיכולותיך? אם החומרים השיווקיים שלך עוסקים רק בעצמך, הגיע הזמן לשפר אותם.

אודות המחבר:

. עקבו אחריי ב- Twitter / Facebook.